Jag vågar knappt skriva här nu... skrev för några månader sedan om att jag hade fått nog och minsann skulle kura dottern, då ca 7 månader. Men... dels fick jag inte med min man på det och jag hade inte ork då att göra det själv, dels blev det bättre en period - mindre uppvak på nätterna och jag var inte så trött längre.
Men, nu har det långsamt gått utför igen, som det känns, och i vilket fall som helst så orkar jag inte med nattammandet längre, plus problem med dagslurar (ännu mer problem nu när storebror har sommarlov o är hemma och är bara så rolig att man inte KAN sova!), plus att min man faktiskt efter lång övertalning tycker att SHN är en bra idé...!
I alla fall, hon har nu hunnit bli 10,5 månader, och jag har en del funderingar och frågor som jag skulle bli jätteglad om jag fick hjälp med...
1. Buffning - om jag nu får henne att ligga på mage, är det idé att ens försöka buffa nu när hon är så pass stor, eller hur är era erfarenheter? Hon sover mest på sidan eller rygg, om hon ngn gång lägger sig på mage börjar hon nästan omedelbart att krypa (även i sömnen) - hänger väl samman med att hon sent omsider precis lärt sig att krypa, kanske går över? Vad rekommenderar ni, ska jag försöka med mage första natten eller utgå från sida/rygg redan från början? (vet från förra gången jag skrev att en del har kurat på rygg)
2. Dagslurarna - skulle ni säga att det är OK att ha båda ute i vagnen, eller är det kanske bättre att ha den långa inomhus? Och, ramsar man när hon är i vagnen, eller skippar man det? (står säkert ngnstans, måste repetera allt!)
3. Har lite svårt att få ihop schemat, inkl mattider. Har varit
Det jag egentligen tänker på om jag gör ett schema som jag tror fungerar - ska man hålla stenhårt på det även om jag kommer på att det inte riktigt funkar, eller börja om/ändra till bättre schema? Hm, låter oseriöst det här...
Och hur noga är det med bara fyra mål? Som jag tänker nu skulle det kanske bli lite amning på morgonen, sedan frukost, lunch, mellanmål, kvällsmat och så välling/amning innan läggdags. Blir ju fyra mål plus amningstillfällen...
Återkommer isåfall med tänkt schema.
Hm hm, hade flera frågor, många sådana, men har glömt resten och har nu en trött flicka som försöker klättra uppför mitt ben (trött för inte sovit ordentligt idag...
men men men, skulle bli JÄTTEGLAD om ngn kan komma med lite synpunkter på i alla fall det jag har frågat här om.
TAck tack tack!