Tors Mamma: Tor får han sova lite mera än 14 timmar? Är inte 14 timmar sömnbehovet för dom nu?
Dagens schema har 14 tim 35 min. Tor blir 9 mån (=14 tim) om 5 dagar och mitt 2 lurarsschema har 14 tim och 15 min. Men jag tycker om att ha fexibiliteten med flera lurar på schemat och även mera tid. Tor får förutsättningarna, ibland sover han 30 min på 45 luren, ibland 5 min på 20 luren, men han behöver verkligen "nedvarvningstiden" så den får han med just förutsättningarna.
Så förmodligen lutar det åt att jag gör om till 2 lurar nu i midsommar för i 2 dagar har han tagit längre tid på sig att somna än vanligt. Men jag kan avslöja att TRÖTT har han ALDRIG visat att han är inför en lur, han är skalman, somnar när klockan säger och äter när klockan säger. Jag väntar inte på att han skall visa sig vara hungrig eller trött för då tror jag inte att vare sig 1,2 eller 3 lurar skulle funka för oss. 8)
Han har ju sagt med STORA ord att han vill vara en äkta Anna-bebis så jag gör EXAKT som jag tycker det står i BB och ju mer jag håller mig till vad AW säger, desto mera blir han som boken också säger.
Törs nog inte annat längre, för kör jag freestyle kallar han in "the BIG Cohouna" (läs extra M) och jag blir tillrättavisad med hela handen. 8-[
Sofias mamma: Det där med bilåkning är supersvårt. Finns många som aldrig trivs med att åka bil.
Tor verkligen HATADE att åka bil och han hatar ännu mera att vara fastspännd

. Vi började med korta bilresor, sen ökade sakta. Sen när han skulle babysimma så hade han inte så mycket val än att sova i bilen. Tilläggas kan, att han tog MÅNGA träningsresor på sig för att sova hela 1,5 och 2 timmar utan att vakna. Men förutsättningarna var att vi åker på motorväg och brusljudet är konstant.
Han fick också lära sig att sova korta luren på em 20 min fastspännd i vagn liggandes på rygg och sittandes. Det tog också lite tid och vagnen måste rulla hela tiden och helst skumpa på gropig skogsväg.

Men när han väl lärt sig så går det bra. Och vi har faktiskt inte så många protester kan jag säga. Han vill bara att jag har en SOLKLAR attityd så funkar det.