Jag är helt ny här, det verkar vara en trevlig sida!
Vår lilla goding är snart 14 månader. Han är glad och pigg på dagarna, och somnar oftast lätt vid 20-tiden på kvällen, efter tydlig kvällsrutin. Jag läste Anna-Karins inlägg, och vi tycks ha samma bekymmer! problemet är att efter ett par timmar vaknar han och skriker. Ibland somnar han om själv, ibland om vi klappar på honom, men ibland hjälper inget: Han vill inte bli klappad, bara ålar bort, vill inte bli upplyft, vill inte ligga, inte sitta, inte stå, inte bli buren. Det brukar sluta med att han får en flaska välling, då brukar han sova 6-7 timmar efter det. Han har ingen napp, bara en gosetrasa.
Ibland när han somnat om efter en stunds skrik och därefter nedvarvning (innan vällingen) sover han bara en lten stund, ibland en kvart, ibland en halvtimma, och sen är det samma visa igen. Vad är det som väcker honom hela tiden efter att han väl somnat??
Han äter fortfarande en gång på natten.
Tänkte nu börja plugga SHN för att köra första veckan på makens semester. Eftersom han somnar bra på kvällen, är jag lite fundersam på hur jag ska göra? Ska jag buffa och solfjädra och ramsa precis som för små barn? Han är ju så stor nu, så han ligger ju inte direkt kvar där man lägger honom, och jag vet inte om jag kan hålla honom på plats och samtidigt buffa?
Kommer säkert ha massa fler frågor innan vi kör igång, och säkert under tiden också, men jag börjar med dessa! Hoppas på svar!
Ha det goo och sköt om er alla som läser detta!