har en fråga ang min lilla tös som nu äntligen "bara" vaknar en gång per natt för att äta. Ja jag VET att hon är stor nog att klara sig utan välling på natten men jag har inte haft orken att kura henne tidigare då hon vaknade varannan timme fram till hon var ca 8 mån. Därefter har det successivt blivit bättre på nätterna.
Har varit så nära att kura henne många ggr men inte haft orken så istället för att "försöka" kura så gjorde jag inget alls och hoppades på det bästa
Nu däremot får jag ju ändå sova med bara ett avbrott så jag känner mig mer utvilad och laddad att få henne att sova hela natten.
Min fråga är då: buffning är väl inte att tänka på när hon är så stor? Ramsan skall väl vara det rätta redskapet? Har vyssanlull-tassar på spjälisen som jag använder men det skall jag sluta med tvärt och låta ramsan ta över eller? Känner mig lite osäker på vad som är rätt metod eftersom jag väntat så här länge
Annars så sover hon i spjälsäng i eget rum. Jag sätter på Lugna Favoriter vid läggdags och det funkar bra för det mesta. Ofta ligger hon och snackar för att sedan somna om men nästan lika ofta så får jag stå och gunga sängen rytmiskt...
Några ideér om i vilken ände jag skall börja?
Hälsningar
Mamsen