Hur skulle ni gjort med en 10 månaders?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamsen x 3

Hur skulle ni gjort med en 10 månaders?

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hejsan,

har en fråga ang min lilla tös som nu äntligen "bara" vaknar en gång per natt för att äta. Ja jag VET att hon är stor nog att klara sig utan välling på natten men jag har inte haft orken att kura henne tidigare då hon vaknade varannan timme fram till hon var ca 8 mån. Därefter har det successivt blivit bättre på nätterna.
Har varit så nära att kura henne många ggr men inte haft orken så istället för att "försöka" kura så gjorde jag inget alls och hoppades på det bästa :roll:
Nu däremot får jag ju ändå sova med bara ett avbrott så jag känner mig mer utvilad och laddad att få henne att sova hela natten.

Min fråga är då: buffning är väl inte att tänka på när hon är så stor? Ramsan skall väl vara det rätta redskapet? Har vyssanlull-tassar på spjälisen som jag använder men det skall jag sluta med tvärt och låta ramsan ta över eller? Känner mig lite osäker på vad som är rätt metod eftersom jag väntat så här länge :oops: :shock:
Annars så sover hon i spjälsäng i eget rum. Jag sätter på Lugna Favoriter vid läggdags och det funkar bra för det mesta. Ofta ligger hon och snackar för att sedan somna om men nästan lika ofta så får jag stå och gunga sängen rytmiskt...

Några ideér om i vilken ände jag skall börja?
Hälsningar
Mamsen
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Börja med att läsa på om kuren så att du förstår VAD du ska göra och VARFÖR du gör det! Om du bestämt dej för att kura alltså... :wink:

:idea: Jag hade använt ramsan och haft solfjäder som kristilldelning. Buffning är bra om det inte lärt sej somna själva och behöver komma till ro vid första nattandet. Men det kan han ju redan :P !

:idea: Natta som vanligt och använd solfjädern som första besked och lugna - därefter ramsa.

:!: Läs på!

:D Lycka till!
Mamsen x 3

Tack Mammut

Inlägg av Mamsen x 3 »

Skall läsa på allt vad tygen håller. Det här med magstödet i ramsan har jag svårt för. Förmodligen för att tösen reagerar :shock: (självklart :D ) och då har genast mina vargar kommit svassande med en attityd av "se vad var det jag sade, det funkar inte" :roll:

Alltså måste jag låta henne få reagera och sedan svara med ramsan när hon blir förbannad, och DET blir hon :twisted: 8)

Skall kolla in vilka ramsor ni andra använt och ta en som låter finfint :wink:

Mamsen
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"