Det var jättelänge sedan jag besökte forumet
Precis innan han blev sjuk i januari fungerade alla rutiner bra och det var då bara vargtimman (ca 05/05.30) som spökade. Sedan vändes allt uppochned. Nu är vi på rätt väg igen och han fixar nätterna (och vargtimmarna) bra.
Nu till min fråga: Han kan vara OTROLIGT missnöjd framförallt efter första morgonluren och vi vet inte vad detta kan bero på eller vad vi skall göra åt det. Han kan gråta HYSTERISKT. Egentligen blir han inte med säkerhet glad förrän efter den andra lunchluren
Undrar om schemat är fel? Se nedan.
06.15/30 God morgon. Han dricker Baby Semp Plus före 07.00. Inga större mängder, omkring 130 ml (det varierar). Oftast glad fram till första morgonluren 08.30. Väcks/vaknar 10.00.
H Ä R B Ö R J A R D E T S T O R A M I S S N Ö J E T!
Maken upplever det väldigt svårt att sätta ned honom överhuvudtaget! Sätter han honom i matstolen börjar han gallskrika. Emellanåt måste han avbryta matningen (burkmat) för att lugna honom och därefter ge honom Baby Semp plus.
Efter matningen är han ibland glad ibland gnällig. Maken kan återigen ha svårt att sätta honom ifrån sig.
Det är så konstigt för jag märker inget av detta när jag är hemma på kvällen eller på helgerna....???? (Fast jag HAR matat honom med burkmat efter 10 och han har skrikit sig genom måltiden. Detta har hänt även vid kvällsgröten. WHY?????? Är han så otroligt hungrig????
Det KAN ju vara så att lillen skall ha maten direkt när han vaknar kl 10 och att han hinner bli så himla hungrig vid 10.30 då vi brukar ge honom mat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi märker att han börjar kunna vara vaken längre mellan lurarna. Idag var han varken i nästan 3 h mellan lur 1 och 2
Maken och jag är oense om att ändra schemat
Som jag skrev ovan så upplever maken ganska mycket missnöje även efter kl 10-målet och att lillen är så svår att sätta ifrån sig. Detta går (förstås) maken på nerverna. Vi kan ju inte bära på honom, eller hur?
Sorry, det här blir långt
lur 1=08.30-10.00
lur 2=12.30-14.00
lur 3=ca 16.15 + 20 min.
Byta till 2 lurar? HUR?
Baby semp plus 07.00
burkmat 10/10.30
Baby semp plus 14.30
Gröt 1,5 portioner 17.00
Har sen nattslurk (21.30 - blandar Baby semp plus med majsvälling), då han ej vill ha strax före natti natti.
Hoppas på er hjälp!
Mvh
Kristin