Hjälp med felsökning önskas

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
tove79

Inlägg av tove79 »

Efter en period med hiskeliga morgnar, gråt och skrik från halv 6, har jag nu kommit fram till följande:

-Ännu mera mörkläggning! Har inte märkt att morgnarna långsamt börjar bli ljusare...:roll:
-Bort med ett sovpass på dagen. Ungen sover en timme för mycket (för sin ålder) på dagen och följdaktligen sover han en timme mindre på natten. Klart som korvspad.
Har inte riktigt klurat ut hur nya schemat ska se ut, men ska läsa lite hur andra gör och göra en skiss.

Positivt är iallafall att farmor var barnvakt igår, och hon fick duktigt lära sig ramsan innan vi gick. Ivar vaknade en gång, tydligen, och var ledsen. Farmor gick in, la honom till rätta och ramsade sig ut enligt instruktion. (Hon var väldigt skeptisk till det hela men lovade att uppföra sig :D :!: )
"Tänk, det fungerade!" rapporterade hon imorse. "Han somnade om på en gång.
Jag tycker att det är jättemycket värt eftersom Ivar inte alls känner sin farmor speciellt väl - men ramsan var bekant och ingav trygghet.
Känner hopp inför logen på Gastsjön nu! :D
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :lol: :lol:
Positivt är iallafall att farmor var barnvakt igår, och hon fick duktigt lära sig ramsan innan vi gick. Ivar vaknade en gång, tydligen, och var ledsen. Farmor gick in, la honom till rätta och ramsade sig ut enligt instruktion. (Hon var väldigt skeptisk till det hela men lovade att uppföra sig )
"Tänk, det fungerade!" rapporterade hon imorse. "Han somnade om på en gång.
Jag tycker att det är jättemycket värt eftersom Ivar inte alls känner sin farmor speciellt väl - men ramsan var bekant och ingav trygghet.
Så är det, har du en SS så har du. :thumbsup:

"Världsklass - hälsar Tor!"
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
tove79

Inlägg av tove79 »

Vad ska vi göra med Ivar? Nu, ett par nätter tillbaka, vaknar han gång på gång och gråter, gråter och gråter. Han som sov så fint, sånär som på för tidiga morgnar. Vi som kommit så långt. Vad har nu blivit fel? Är vi alldeles hopplösa? :cry:
Jag lider så med honom, men samtidigt blir jag till slut bara arg: -Vad är det för fel unge?! Du har en skön säng i ett mörkt och tyst rum, 200 ml välling i magen och ren pyamas och torr blöja. Dagen har varit bra och ungen på gott humör hela vägen till sängen. Jag blir galen! Som det ser ut nu kan ju den där inte husera på någon loge i Gastsjön. Han skulle väcka halva Norrland...
Jag kan inte för mitt liv förstå varför kuren inte bara kan sätta sig. Det känns som att vi börjar om hela tiden, det funkar fint ett litet tag, sen är vi tillbaka på ruta ett igen.
När Gustav var liten gjorde vi en kort kur enligt Barnaboken och det satte sig direkt, han har sovit 12-timmars nätter sen 4 månaders ålder. Jag minns att också han vaknade okristligt men vi lät det vara så, och införde ensamleken från 05.30. Jag vet att man inte ska jämföra men man tycker ju att vi borde fått kläm på det. Lite svammel i trötthetsdimman...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Elle

Inlägg av Elle »

Hur går det för er Tove?

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
tove79

Inlägg av tove79 »

Usch...det går inte alls. Ivar vaknar gång på gång, sover väldigt oroligt och kryper runt i spjälsängen och gråter. Jag vet faktiskt inte alls vad det är som är fel. Jag är så himla trött och orkar inte alls ta kampen en gång till. Utöver det vaknar han ofelbart 05.30 varje morgon. Får han inte komma upp då så skriker han, fullkomligen vrålar, och väcker hela familjen.
Jag är så ledsen att vi inte får det att funka...
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"