Min sambo och jag började kura vår son för två dygn sedan efter att ha läst på och läst på och satt oss in i allt som gick att sluka. Dock dyker det upp frågor efter hand
Jag, mamma, tog de första två nätterna och sammanfattningsvis kan man säga att lilleman vaknade varje timme men fram till klockan ett fick jag honom lugn och tyst efter en kvart.
Sedan hade vi ett mastodontpass på 2 timmar av och till med buffning och ramsning. Vaknade sedan varje timme igen men "kom ner" på mindre än en kvart båda gånger. Vad som var häftigt var att en dialog faktiskt uppstod redan första natten
Andra natten förbättrades tidsmässigt, nu vaknade lilleman varannan timme natten igenom men själva tiden med hans reaktioner kortades inte ner - drog sig till en kvart ungefär varje gång, förutom vid 01 snåret igen då han fick påminnnas och påminnas om och om igen i ca 1 1/2 timme tills det blev tyst och lugnt. Gick in och buffade kort vid 3 uppvaknaden, när han jagat upp sig ordentligt och fastnat i spjälorna, genom hela natten - var det för mycket tro? Han blev aldrig helt tyst av buffet men lugnade sig.
Vad jag undrar är? Tror ni att vi är på rätt spår - sovpassen blev ju längre men själva reaktionstiden blev inte kortare? Dock följdes bekräftelsen faktiskt inte av några protester inatt - rätt jobbat eller?
Inför i natt när pappa skall ta över - om och när han vaknar, skall man avvakta och höra om han lugnar sig själv utan ramsa eller skall man påminna dvs ramsa vid minsta pip inatt oxå? Har förstått att trafiken skall upphöra helst helt men anses ramsan oxå som "trafik" om han inte har jagat upp sig nämnvärt?
En fråga till: min sambo och jag tolkar infon olika...Bekräftelseramsan - är den oxå x4 eller räcker det med x1?
Med risk för att det blev rörigt här och att ni tycker att vi är dåligt pålästa så hoppas jag dock med mitt just nu rätt grötiga huvud att någon kanske har några åsikter och kan bringa lite klarhet inför nästa natt. Tack så länge och vi tackar någon högre stående makt att annaW och ni finns så att vi kan hjälpa vår son till sköna nätter och dagar. Det måste bara bli så!