Men, har kännt mig ganska misslyckad vad gäller amning, och därför försökt att öka mängden bröstmjölk. Detta genom att dels pumpa ut på kvällen innan jag lägger mig, och dels genom att låta barnen suga när de vill. Detta är ju tipsen man får för att öka. Det har hjälpt, och jag har dragit ner på ersättning till sista perioden 18-20, ca 120ml, plus det jag pumpat ut kvällen innan som extra tidigare på dagen. Under denna period har barnen dock börjat vakna vid 2 för at äta. Tidigare, när vi fasade ut nattmål, var det ganska enkelt att få dem att somna om. Nu eskalerade allt bara ganska snabbt, och jag gav dem mat eftersom jag tror att de var genuint för hungriga.
Fick rådet att sluta med att pumpa av amningsrådgivningen, samtidigt som jag läst en annan sova hela natten bok där barnen ska äta sista gången kl.23. Detta passade mig bra eftersom mina bröst annars skulle göra alldeles för ont, så erbjöd helt enkelt bröst till barnen vid 23. Tanken var givetvis att de nu skulle klara sig till 5 och skippa 2 målet. Men, nej. Så klart vaknade de nu även 2, sen 5, och sist 7....
Känner mig TOTALT frustrerad, ledsen, rådvill. Känns som att jag gjort allt fel, det blir ju bara värre, inte bättre. Så nu har jag misslyckats både med amning OCH god sömn.. Kan inte se hur jag ska kunna kombinera de två, dvs få en bra dagsrutin med tillräckligt med mat för dem för att de ska kunna sova hela natten.
Har ni någon erfarenhet av för lite mjölk? Går det att kombinera försök att Öka mjölkmängd samtidigt som man kurar?
Tar nya tag inför natten, men tappar sugen ganska snabbt när de skriker andan ur sig.. Extrastressigt eftersom de väcker varandra, annars klarar jag själv skriket bra. Igår var jag tvungen att ta upp henne för att ´vagna´henne i babysittern i vardagsrummet kl2. Lyckades kl3 få henne att somna om på detta, och efter det sov hon till 6.30, så det är ju inte omjligt.. Men är orolig att jag gjort fel för att jag tog upp henne ur sängen..
Men han, inte en chans!
Min fråga är alltså, kan det vara så att de helt enkelt är för hungriga för att sova hela natten, att de inte får tillräckligt från mig och den sista kvällsersättningen? Måste jag öka mängden igen, eller finns det andra sätt? Var det ett misstag att börja med 23 maten? Jag vet inte vilket ben jag ska stå på längre, känner att jag behöver råd och hjälp från någon som vet. Har något om just detta innan jag kan köra modellen rent ut. Fungerar det tex under tillväxtperioder att inte ge mer mat under natten?
Hoppas på snabb hjälp..
Tvillingmamma