Roligt att läsa om era dagar

Alla verkar ha sådan ordning och reda

Här hemma känns allt fortfarande lite rörigt

8) , mycket pga att lilleman krånglar så förb

på första luren. Det tar över en halvtimme för honom att somna om på 45-min skarven. Jag antar att jag hamnat i vagningsträsket

...men i såfall bara på den luren....är det möjligt..

Har läst en del vagningstrådar nu och jag inser att jag måste backa ännu mer om han ska komma över skarven självmant..och helst i modern tid....
Det är sedan en konst att hålla honom vaken i två timmar på nästa vakenpass. Trots att jag är OTÅLIG som bara den är jag rätt envis också, så vi tragglar på.
Nätterna är däremot hur bra som helst.

Han gör natt vid 19.30-20.00 och sover till 06.00. Skulle gärna vilja förskjuta det något- typ 20.30-06.30- men det känns inte jätteviktigt just nu. Han verkar vara inprogrammerad på 19.30, spelar nästan ingen roll vad vi gör. Har försökt med ytterligare en 20 minutare för att förlänga kvällen, men då gör han natt och bara gråter när vi väcker. Eftersom han precis som Liw är svårflörtad vad gäller matning på sista passet, fyller jag på i sömnen vid 21.45 sedan sover han till 02.30-03.00, äter och somnar om till morgon. Det är ju inte sex timmar sammanhängande, men dock bara ett nattmål och jag kanske nöjer mig med det till det är dags för 8 timmar. Vad tror ni? Har inte vagnat alls, utan han förlänger lite succesivt på egen hand.
Päivi: jag vet vad jag har att vänta om två veckor...ökningsperioden vid tre veckor var inte rolig, och denna är väl den kämpigaste om jag har förstått saken rätt....
ulrikaj: Mata i sömnen fungerar mkt bra hos oss. Låt henne somna in ordentligt först och ta sedan upp försiktigt. Jag har aldrig gjort det med flaska, men jag vet många som bara vänder upp dem på sidan och "trattar in" -behöver inte ens ta upp dem ur vagnen. Malte äter otroligt avslappnat vid 21.45, dvs fyller upp det han inte orkade med på slutet.
Kram
Linda