Är en mamma till en liten kille på 6 mån. Vi har startat SHN-kuren men skulle behöva lite råd från er erfarna.
1. Vid läggning gör vi så att vi lägger tillrätta, buffar lite som markering och avslutar med solfjäder, sedan går jag ut med ramsan. Han ligger still när jag buffar och håller men så fort jag släpper så spänner han kroppen igen och börja r röra på sig. Jag har då inte gjort något utan fortsatt ut genom dörren och han har somnat till min ramsa (tar ca 5-10 min). Men han kryper runt i sängen under den tiden och låter (hamnar oftast åt helt fel håll och ovanpå täcket).
Är detta ok eller ska han buffas och hållas mer så att han ligger still när jag går?
2. På dagarna så somnar han oftast bra, samma procedur som ovan men han sover nästan alltid exakt 30 min på mina inplanerade 45 min, är detta ok?
Middagsluren har jag tänkt ska vara 1,5h och det funkar ibland. Men ofta om jag är ute och går med vagnen så sover han 30 min (surprise!?) och är sedan vaken men tyst i ca 20-40 min och somnar sedan om. Ska jag då väcka honom när 1,5h har gått totalt eller ska han sova 20 min då eller ännu längre? Det känns ju som om mitt schema förstörs om han får sova så länge?
3. Vi har kurat i tre nätter nu och han somnar om efter ramsan när han vaknar på nätterna men jag tycker att han borde vakna lite mer sällan nu, eller?
Nu vaknar han typ kl. 03 ramsar nån gång, 04 ramsar kanske 15-20 min och sedan 5.30-6 och framåt, han ska vakna 7.30 är det tänkt.
Gör vi nåt fel nånstans? Borde han inte vakna mer sällan nu, visserligen är det ju bättre än innan kuren då han vaknade i prinicip varje timme men ändå?
Långt inlägg, men hoppas ni orkar läsa och svara
Tacksam för svar -
med hopp om en hel natts sömn framöver...
Kram