Börjar på ny tråd för detta "fall" (den förra hette något i stil med "vaknar efter 30 min på dagslur").
Denna vecka stannade jag hemma i lägenheten för att ge junior lugn och ro under sina dagslurar. Det har varit ett varierat resultat. För att göra en låååååång historia kort så fungerar INTE middagsluren på 1, 5 h. På 7 dagar har den suttit vid 2 tillfällen och ett halvt (igår när vi var ute och handlade vaknade han och till slut lyckades vi få honom att somna om \:D/ . Han var väl vaken i ca 20 min. Idag skulle jag ut och handla under pluttens middagslur och min sambo tog över. Här är hans anteckningar:
Vaknade 12:06, gnydde, skrek, 3+2 ramsor, tyst, 1218 knorrar, gnäller, tystnar he he he…1222 skriker lite, ramsar, han svarar, 1226 gråter, ramsar, 1230, buffar (pust stön) tystnar lite, 1240 superkris…buffar järnet…1245 tystnar helt, skriker till när jag tar bort buff-handen, ramsar, 1249 skriker till, ramsar, 1251 skriker, ramsar, ger up 1253
Det är som att plutten vaknar per automatik efter 30 min.......(han somnar 11.30). Det jag vet är att min käre sambo är lite mer "ömmande" än vad jag är så jag vet inte hur mycket "kris" det var, men han var ju hemma i förrgår och fick höra hur plutten lät och det tyckte han var kris alla kategorier (tyckte kanske jag också....).
Vi har ju inte plutten på mage än när han sover. Håller på och skaffa larm. ÄR det så att vi inte kommer att lyckas med detta innan magläge införs? Som jag har skrivit 1000 ggr förut så har plutten alltid sovit på rygg och innan Japan sov han som en gris ute i vagnen varenda dag på sin långlur (då 2, 5 h LÅNG!). Jag SKA låta honom sova ute i vagnen (har faktiskt hittat ett bra ställe att gå till), men jag vill att luren skall sitta först (+att det skall bli lite varmare här i Tokyo).
VAD GÖR JAG/VI FÖR FEL EFTERSOM HAN VAKNAR SÅ GOTT SOM ALLTID EFTER 30-40 MIN OCH VI INTE KAN HJÄLPA HONOM TILL SÖMN IGEN? Innan hela 1, 5 h har gått har han hunnit bli rejält upprörd/ledsen och det är fel och inte bra!
Min sambo undrar om han verkligen ska ha en sk långlur? Kanske vill han bara sova i 30-45 min?? Men jag tror inte det, dels pga att han ALLTID har sovit länge mitt på dagen, dels för att han har visat att han KAN sova längre mitt på dagen! Vaknar han av någon mystisk 30-minuters reflex?????
Kan tillägga att han somnar in utan pip och sover nätter igenom
Jag känner på mig vad ni kommer att svara, men avvaktar först......
Måste ju börja leva någon gång också. Det här upptar hela min tankeverksamhet nu för tiden och det är ju inte sunt (mitt fel, I know).
Kramar
Kristin