Hej alla!
Först vill jag bara säga TACK till alla som skriver, svarar, tipsar och peppar. Jag har inte skrivit så mycket själv ännu, men har tacksamt tagit del av andras trådar.
Vi har avverkat 17:e natten sedan SHN-kurstart och är mycket nöjda och stolta över vår lilla flicka. Det är så fantastiskt hur hon har "snappat" vårt (Annas)

, budskap! Hon somnar gott på kvällen, gnölar 1-3 ggr/natt men somnar om själv eller med hjälp av vår ramsa. Daglurarna fungerar bra. Det som fortfarande inte har "satt sig" är morgonkvisten då hon vaknar en, eller en-och-en-halv timme tidigare än God Morgon.
Har läst flera trådar nedan om samma problem och tagit till oss råd/erfarenheter. Dock känner jag och min man att vi börjar tvivla lite..

Är det kanske så att lillan vaknar och verkligen är jättehungrig? Då måste det ju vara nästintill omöjligt att somna om? Nämligen ammas hon dagtid fullt och får utöver det endast kvällsgröt 1 port. Kanske är det för tidigt att satsa på 12 timmars natt som vi har gjort i hennes schema?
Kram och hälsningar!
Flicka född aug-04. SHN-kur i jan-05.
Pojke född feb-08.