Tidig morgon = hunger?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Andie

Tidig morgon = hunger?

Inlägg av Andie »

Hej alla!

Först vill jag bara säga TACK till alla som skriver, svarar, tipsar och peppar. Jag har inte skrivit så mycket själv ännu, men har tacksamt tagit del av andras trådar. :)

Vi har avverkat 17:e natten sedan SHN-kurstart och är mycket nöjda och stolta över vår lilla flicka. Det är så fantastiskt hur hon har "snappat" vårt (Annas) :D , budskap! Hon somnar gott på kvällen, gnölar 1-3 ggr/natt men somnar om själv eller med hjälp av vår ramsa. Daglurarna fungerar bra. Det som fortfarande inte har "satt sig" är morgonkvisten då hon vaknar en, eller en-och-en-halv timme tidigare än God Morgon.

Har läst flera trådar nedan om samma problem och tagit till oss råd/erfarenheter. Dock känner jag och min man att vi börjar tvivla lite.. :oops: Är det kanske så att lillan vaknar och verkligen är jättehungrig? Då måste det ju vara nästintill omöjligt att somna om? Nämligen ammas hon dagtid fullt och får utöver det endast kvällsgröt 1 port. Kanske är det för tidigt att satsa på 12 timmars natt som vi har gjort i hennes schema?

Kram och hälsningar!
Flicka född aug-04. SHN-kur i jan-05.
Pojke född feb-08.
br

Inlägg av br »

hej

när vi kurade tog det drygt en månad innan morgontimmarna satt som de skulle! Men var envisa och tänk på att backa om ni "stör" för mycket!

Kan säga att från och till vaknar lillen "för tidigt" men då får vi "småkurs" lite några dagar sedan blir det bättre!

Lycka till
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
maxikaxi

Inlägg av maxikaxi »

Jag helammade också min son när vi genomförde kuren och han klarade sig på bröstmjölken. I och för sig "intensivammade" jag på kvällen. Har precis nyligen börjat ge gröt på kvällarna. Jag är av uppfattningen att de klarar sig natten igenom, särskilt med gröt i magen. :D
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :D Pris och beröm :D

Du har säkert märkt att hon inte är särskilt hungrig på morgonkulan. Även om hon har varit utan mat i 12 timmar, "tror" hon att hon har ätit som vanligt varje gång hon somnat om. Först efter tre-fyra dygn brukar morgonaptiten komma :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"