jag har funderingar på att kura då min dotter då hon vaknar varje timme hela natten igenom
Har läst på under ett par veckor men är inte redo för start än. Det som håller mig tillbaka är att min dotter är av den tunnare modellen (5,5 kg) och svårmatad dagtid. Bäst fungerar att mata i lugnt nedsläckt rum direkt då hon vaknar, men det är inte alltid hon äter då heller. Hon vill ha mat var 4:e-5:e timma. Hon vill bara ha från 1 bröst/matning och blir jättearg när jag trugar o vänder sig bort. Hon äter oftast bara under ett par minuter. Räcker verkligen det för att kura?? Jag har dock börjat med gröt och det är lättare att få i henne dagtid än att amma..
Amningen innan sovdags kan vara längre. Men den senaste veckan är hon svårmatad då med, eftersom hon hela tiden försöker sätta sig upp och titta i rummet.
Jag tror därför att hon behöver mat nattetid.. Jag skrev ett inlägg tidigare och blev då rådd att jag kan ta upp henne i sömnen en gång/natt och mata henne. Men jag funderar ändå på om det räcker - och då har jag ju fel attityd för att genomföra kuren
Kan man genomföra kuren med en liten matstrulare? Hon får ju inte ligga och vara hungrig på natten
Hoppas inte inlägget blev för snurrigt, jag är rätt trött efter att bara ha sovit max 1 timma i sträck den senaste månaden.. Men jag vill verkligen hjälpa min lilla tjej att sova förbi sömnskarvarna då det måste vara tufft för henne att inte kunna sova