Första kur natten i natt-men behöver hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
lovley

Inlägg av lovley »

:D God morgon igen!

Natten som gått har sett ut följande.

19:00 Somnade. Sprang till sängen när det var dags,ryckte i spjälorna o sa "nana" :lol:

21:30 Vaknade till gnydde lite. Ramsade

22:30 Vaknade till igen. Lade rätt täcket o ramsade

02:00 Vaknade igen o var lite blöt i sängen, ordna till det o han somna om.

06:30 Vaknade för morgonen

Detta var första natten som pappa sov i rummet oxå o det märktes på Oliwers sömn. Han sov inte alls så ostört som tidigare, hörde på hans andetag att han inte sov lika djupt. Hans far har en benägenhet o snarka med jämna mellanrum :sleep: vilket jag tror störde Oliwer. Han sov dock i stort sett hela natten. Ska bli väldigt skönt när Oliwers rum blir klart!!!
Mamma till Oliwer 030126
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Det går ju jättebra detta!!! =D> :lol:

Nu kan du nog börja "backa" lite och låta honom försöka klara upp situationen själv när han vaknar och gnyr, för det kan han! Gnyr han bara så tycker jag att du ska låta bli att ramsa. Skriker han upp sig däremot ska du naturligtvis göra det! Det är lätt att fastna i ramsandet också, så att man ramsar vid minsta pip för att försöka behålla lugnet. Men det är ingen fara om han vaknar till och gnyr lite och kollar läget. Ser han då att mamma och pappa sover så går det nog upp för honom att det är lugnt :) Beskedet är ju att på natten händer ingenting, då sover man.
Testa och "sov räv" lite och se vad som händer om du inte ramsar på en gång.

Ang. pappans snarkande, så tror jag att Oliwer vänjer sig vid det ganska snart. :) Men jag tror också att det blir jättebra när han får eget rum. Vi märkte stor skillnad här när Izabelle fick eget rum!

Ni är skitduktiga!!! :D
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
lovley

Inlägg av lovley »

Hej!

I natt hände något som jag aldrig trodde skulle hända :wink:

Oliwer somnade vid 19:15 o sov som en stock fram till 02:00. Då vaknadde jag av ljudet av att han kräktes!!! Jag tände lampan o gick bort till han säng o mycket riktigt hade han spytt ner hela kudden. Det var bara till o ta honom till toaletten o tvätta av honom på överkroppen med en handduk, in i sovrummet igen o bädda rent i hans säng. Under tiden satt han på golvet i sitt täcke o påpekade att han faktiskt ville "nana" igen. När jag var klar lade jag ner honom, stoppade om honom o sade god natt igen. Det som nu hände är helt underbart :lol: Jag hörde hur han lade sig till rätta o somna om, fast han varit uppe. Han sov fram till 06:45 o var på strålande humör när han vaknade. Innan SHN-kuren hade det aldrig funkat, han hade gjort väsen direkt när han vaknat på natten.
Känns helt underbart o tillomed jag börjar känna mig utsövd :!:
Mamma till Oliwer 030126
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Som sagt - Lovely! :D
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

=D>
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"