Den här frågan är lite skum, kan tyckas. Vi har inte behövt någon kristilldelning på ett bra tag nu. Ramsa har räckt. Men nu är lilleman sjuk och har hittills vaknat var 20:e minut och varit snorig och olycklig. Nyss jagade jag tyvärr upp honom med nässprayen så det blev världens hallaballooo och han blev mer ledsen än jag någonsin kan minnas.
Då kände jag, japp, nu tar jag fram verktygen. Men det fungerade inte så bra nu! Solfjädern blev han plötsligt ännu mer ledsen av och så tänkte jag, ah, jag buffar kort som besked. Han bara sprattlade och blev jättearg

, så jag bytte tillbaka till solfjädern tills han blev lite lugnare (inte helt lugn, men lugnare) och gick därifrån med ramsan. Han gastade ett tag men lugnade sig till slut. Det som var bra i det hela var att jag aldrig tvekade utan gjorde allt som om det vore det mest självklara, det var bara så ovant att han inte svarade på kristilldelningen.
Kan de glömma verktygen? Måste jag träna in dem på honom igen? Var det ren idioti att buffa (det fungerade superbra förut)?
Tror jag får öva solfjädern på pappa i natt!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".