Vi tycker att SHN-kuren har gjort mirakel...
Från att amma flera gånger, använda napp och sova i våra sänger så sover hon nu 10-12 timmat utan napp och utan amning i eget rum.
Vi har nu kört kuren i en månad och det är två saker som vi har problem med.
1. Det tar varje kväll en halvtimma innan hon somnar. Och hon gapar hela tiden, allt från arga skrik till förtvivlade. Vi går kanske in 2 gånger utöver läggningen för att lugna henne, och vi ramsar med alla tonlägen vi kan. Alltså argt/bestämt när hon låter arg, lugnt och fint när hon låter förtvivlad.
2. Det är stört omöjligt att få henna att sova på dagarna annat än i barnvagnen när man går ut. Vi försöker få henne att somna inne, så hon "erbjuds detta" som dt står i boken, men då somnar hon aldrig. Hon klättrar runt, sitter och tittar på lampan och gör allt utom att lägga sig ner.
SHN är något som jag verkligen tror på men det är jättesvårt att följa när man bara har teoretiska kunskaper från att ha läst boken säkert 10 gånger. Och som förstagångsföräldrer så känns metoden inte helt självklar och enkel som man ibland läser. Jag försöker vara bestämd och säker på det jag gör, tjejen med.
men, det känns som om vi kommit långt.
Och kanske kan vi komma en bit till...
MVH. Magnus, Linda och lilla Nelly.