Ok, jag är med här också.

Och kacklar på om saker som inte är förlossning.

KOmmer precis från ICA Maxi här i Göteborg. Var alltså där vid 19-tiden. Huuur många barnfamiljer som helst, huuuur många arga föräldrar och trotsande barn som helst

. Varför? Man kan ju:
1) Göra som vi, dvs en åker och handlar, en stannar hemma och nattar barn.
2) Storhandla hela familjen på dagen
3) Okej, ibland blir det tokigt och man MÅSTE handla lite på (för barnen) tokig tid. Men varför då storhandla? Räcker väl med det nödvändigaste och så storhandlar man imorgon istället.
Och så vill jag sammanställa lista från förra tråden med datum 8) :
Päivi: igår (typ, eller?)
LindaVega, Jannika: 13:e december
Miar70: 16:e decmber
JennyH: 17:e december
Nancy: 19:e december
Den som röstar på rätt datum vinner äran!
Apropå rösta på datum (ja, jag kacklar ur fullständigt nu, men det fick man väl här?

), så gjorde jag mitt exjobb i Chile. Där inträffar jordbävningar titt som tätt, typ 1 i månaden. På hissarna står det att man inte får använda dom om det brinner eller är jordbävning

. Och det var haspar på köksskåpen så att inte glasen skulle fara ut när det skakade...
Eftersom jag är naturgeograf (ung som geolog), så är jag rätt fascinerad av det här med jordbävningar och skulle gärna vilja uppleva en (av det lugnare slaget om ajg får välja). Så jag och min exjobbskompis gjorde en tävling: vi fick välja 5 dagar var under de månader vi var där, och blev det jordbävning någon av våra dagar så fick man bjuda på middag. Typ. Inte kände vi några jordbävningar. Fast att vi bodde på 20:e våningen i en skyskrapa.
En dag frågade vår handledare om vi kände jordbävningen dagen innan. Näe?? Då hade vi
missat en som var runt 4-5 på Richterskalan. På 20:e våningen

. Misslyckat ](*,) . 3 månader i Chile utan att känna ett enda litet fjuttigt jordskalv ens

. Fast jag såg en vulkan som rök 8) .
Himla tur att du flyttade tråden, Päivi

. Jag ballade ju ur helt här. Hur mår du, förresten? Du vet att du kan ta Alvedon om du har smärtsamma förvärkar?! Så att du får sova, menar jag.