... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

... hur började förlossnignen...

Inlägg av Gäst »

... flyttar härmed fortsättningen av tråden från barnaväntan hit - innan Wahlgrenskan sopar hit oss - s.a.s. ... :P

Alltså: :shock:

Vi hade kommit fram till att Sepultura inte var

a) någon mild finsk svordom... 8)

utan

b) Hårdrocks band från Brasilien (eller jag borde ju säga Trash... :oops: )

och

detta har inget alls att göra med hur folk föder barn (eller... :roll: )

.. så därför flyttar jag min högst privata klagovisa "jag ska aaaaldrig fööööda det här baaarneeet..." HIT :D där den - s.a.s - hör hemma. :oops:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Säg inte det! Jag kan tycka att det rent känslomässigt finns vissa likheter mellan hårdrock och förlossningar. Och eventuellt också milda finska svordomar (men min kunskap i frågan är rätt klen vill jag erkänna).

Klaga på du! Nu har du ju ordnat TVÅ trådar att gnälla och gnöla i. Du är inte dum du! :wink: :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Jag gissar på en liten luciabebis, tycker du har fått vänta länge nog nu :wink: :wink: (även om bf är 14/12)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Tänkte nog låta den andra tråden självdö - om inte någon annan ger den konstgjord andning i stil med fler förlossningsberättelser. 8)

Jo, att lyssna på hårdrock under vissa skeden av Arbetet kanske inte är så dumt... 8)

Linda: GÄRNA Lucia - skall bli så spännande att se vem av er som får rätt... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, jag är med här också. :D Och kacklar på om saker som inte är förlossning.

:D KOmmer precis från ICA Maxi här i Göteborg. Var alltså där vid 19-tiden. Huuur många barnfamiljer som helst, huuuur många arga föräldrar och trotsande barn som helst :evil: :cry: . Varför? Man kan ju:
1) Göra som vi, dvs en åker och handlar, en stannar hemma och nattar barn.
2) Storhandla hela familjen på dagen
3) Okej, ibland blir det tokigt och man MÅSTE handla lite på (för barnen) tokig tid. Men varför då storhandla? Räcker väl med det nödvändigaste och så storhandlar man imorgon istället.

Och så vill jag sammanställa lista från förra tråden med datum 8) :
Päivi: igår (typ, eller?)
LindaVega, Jannika: 13:e december
Miar70: 16:e decmber
JennyH: 17:e december
Nancy: 19:e december

Den som röstar på rätt datum vinner äran!

Apropå rösta på datum (ja, jag kacklar ur fullständigt nu, men det fick man väl här? :roll: :oops: ), så gjorde jag mitt exjobb i Chile. Där inträffar jordbävningar titt som tätt, typ 1 i månaden. På hissarna står det att man inte får använda dom om det brinner eller är jordbävning :lol: . Och det var haspar på köksskåpen så att inte glasen skulle fara ut när det skakade... :roll:

Eftersom jag är naturgeograf (ung som geolog), så är jag rätt fascinerad av det här med jordbävningar och skulle gärna vilja uppleva en (av det lugnare slaget om ajg får välja). Så jag och min exjobbskompis gjorde en tävling: vi fick välja 5 dagar var under de månader vi var där, och blev det jordbävning någon av våra dagar så fick man bjuda på middag. Typ. Inte kände vi några jordbävningar. Fast att vi bodde på 20:e våningen i en skyskrapa.

En dag frågade vår handledare om vi kände jordbävningen dagen innan. Näe?? Då hade vi missat en som var runt 4-5 på Richterskalan. På 20:e våningen :shock: :shock: . Misslyckat ](*,) . 3 månader i Chile utan att känna ett enda litet fjuttigt jordskalv ens :evil: . Fast jag såg en vulkan som rök 8) .

Himla tur att du flyttade tråden, Päivi :heart: :D . Jag ballade ju ur helt här. Hur mår du, förresten? Du vet att du kan ta Alvedon om du har smärtsamma förvärkar?! Så att du får sova, menar jag.
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Det här blir ju riktigt spännande...

Jenny - fler spännande berättelser - allt för att Underhålla/Distrahera lilla mig, som försöker låtsas som om hon inte Spanade Dygnets Alla Timmar... :roll:

Hur var det nu - JO! Smärtstillande! Har provat med vad-det-nu-heter - Panodil :!: - det får man ju ta när man är gravid.

Effekten är lika med noll... :roll:

Vaffö' då..? :-k
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, jag vet att det är hemskt också med jordbävningar. Ville bara säga det. Men man får lätt lite tunnelseende när det gäller vulkaner, jordbävningar och sånt, som geolog. :? :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jisses JennyH, det var en urspårning värd namnet! :shock: :lol: Och mitt i det en datum-sammanställning!

Men det finns en viss koppling eftersom Päivi är skorpion, alla mänskliga vulkaners tecken. De tycker INTE om att vänta när de vill något. Då vill de ha action. Bäbisar-i-magen bryr sig, som bekant, inte om sådana personlighetsdrag.

Nu kommer jag koncentrera mig på den lilla bebins personlighet som distraktion...

Kommer hon (jag valde lucia-könet för att hålla en linje här)idag eller imorgon blir det en eldig fröken med månen i lejonet. Kreativ och känslomässigt dramatisk med gott självförtroende.

Solen i skytten kommer hon att ha fram till den 23 (och SÅ länge behöver vi väl inte vänta?). Skyttar lever livet på språng, med optimism, stora visioner och kunskapstörst. Pedagogämne.

11-12 Månen i jungfrun. En känslig liten perfektionist som vill hjälpa till och vara behövd. Hög moral.

halva 13-14 Månen i vågen. Samarbetsvillig estet med svårighet att bestämma sig.

Nu har jag ju röstat på en luciabebi så jag kommer för spänningens skull inte dra fler datum förrän jag är överbevisad om att jag EVENTUELLT (men knappast troligt) hade fel. :wink:

Jag hade missat att du hade datum 14 dec. Med tanke på gnölet trodde jag du hade passerat med flera dagar! Det kan ju faktisk dröja två veckor efter datumet också, sa hon elakt och messer-smithigt, haha! 14 plus 14 blir 28. Näe, så länge ska det väl inte ta men det kan ju faktiskt bli en liten stenbock! Ambitiösa, lojala, jordnära och pålitliga. Hetsar inte upp sig i onödan.

Som du märker har jag en del pyssel medan jag väntar på att mina barn ska komma ut. Och det kan ju behövas!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Visst var det en fin urspårning 8) . Ibland får jag flyt på det där, och här behövde jag ju inte lägga band på mig :lol: .

Jannika - Jag blir grymt nyfiken på hur man är om man är född den 17 dec (1978). Fast jag får väl vänta och hoppas att bebis dröjer till den 17:e så får jag höra då...
Gäller dina beskrivningar bara om man är född i år, eller gäller de generellt för t ex 11-12 dec?

Päivi - dumt att Panodil inte hjälper. Reklamera dom. Tycker jag. Kan du sova lite på dagen istället? Det gör du säkert redan.

Fler historier? Hmmm, ja, dom kommer när dom kommer. Ungefär som bebisen. :wink:

Kram :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

JennyH, instämmer med Jannika :wink: Det var en urspårning i hästväg :lol: Jag trillade nästan baklänges av detta tvära kast. Underbart =D>

Det var då för väl att Jenny gjorde en sammanställning över gissningar so far... Nähä, inte ett dugg tävlingsinriktad :twisted: och inte ett dugg övermodig O:) efter att ha gissat nästan på dagen rätt gällande de flesta bekanta de senaste åren... Vad skall man skylla på ifall det blir tokfel datum denna gång :?: :oops:

Hur mås det idag Päivi :?:
Gäst

Inlägg av Gäst »

... ur kurs.. :roll:

Sovit däremot rätt så hyfsat inatt. :shock: :D Drömt en massa. Du var med i en, Nancy, skall se om jag kommer ihåg vad den handlade om...

Jannika! Det här låter ju riktigt spännande! :shock:

Nej, att vänta är inte min grej - även om jag "inte ens" har gått över tiden än :oops: , men till mitt försvar kan jag ju säga att så som kroppen har krumbuktat sig de senaste (tre) veckorna, så trodde man ju liksom... lite... att... :roll:

Jag veet att det kan bli min systers födelsedag - 28/11 - fast vid det laget har jag väl påbörjat operationerna i köket själv... :x

Vi är koncentrerade till den här årstiden i min familj:

mamma: 4/11

jag: 14/11

syster äldst: 28/12

syster två: 10/1

det är bara min bror som fyller år på sommaren - och pappa var ju en kräfta, men annars är november - januari ett ända långt firande... \:D/

Personligen tycker jag att det är Mycket Förnuftigt att vara skorpion. 8) Det finns inget annat trevligt att fira i November - höstfärgerna har bleknat, regnet öser, mörkret faller, och för tidigt är det för julpynt eller julsånger... :( Så vad skall man göra? Man fyller år. 8) Helst i mitten, så man kan bryta av gråheten lite... :P

Och så Jenny - vad blir dagens historia från Geologen till Krakatau-kvinnan? :shock:

Och ho-ho, Fjällmor, har du hittat hit än..? [-o<
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu närmar sig lucia med stormsteg!

"Natten gååår tuuuunga fjääät..."

Näe, JennyH, det gäller bara årets månar. Månen rör sig snabbast av alla i zodiaken. Byter ungefär varannan dag. Men 17 dec 1978 stod månen i kräftan. Känslomässigt intuitiv och väldigt känslig. Behöver skydda sig och skärma av ibland för att inte överväldigas. Kan byta känsloläge snabbt. Helt logiskt enligt dem själva men omgivningen har ibland svårt att hänga med. :wink: Kan också "fastna" i en känsla. Uppfattas därför som egensinniga och envisa. Pysselproffs. Gillar att ta om hand och dutta. Mycket familjära och ofta stark bindning till sin egen mamma på gott och ont. Sparare och samlare. "Affektionsvärde" tror jag är uppfunnet av en mån-kräfta. Minne med öga för detaljer och nyanser.

Årets 17:onde blir en skorp-måne. Ujujuj! :wink:

Fjällmor har besök och har inte tid med oss. Jag har också efterlyst.

Nu go' vänner ska jag jobba.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Okej, har ingen bra historia i huvudet just nu, men det finns en rolig länk (tycker jag, då :roll: 8) ) om geologer:

http://uncyclopedia.org/wiki/Geologist

Där kan du kanske fördriva lite tid, Päivi?

Eller så kan du läsa mer om vår Chileresa, i dagboken vi skrev när vi var där. Fast det är lite internt. Men fina foton :!:
http://www.resedagboken.com/Default.asp ... neyId=5845

Nu ska jag klä på mig. 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi :D här kommer en bra/läskig/kul historia!

När jag flyttade in hos sambon för snart fyra år sedan, så hade han bott i sin lägenhet i Majorna i nästan ett år. Förra ägaren hade fått barn, så de behövde lite större och sålde därför. Mannen i den familjen hade försökt lägga in golv själv i lägenheten, såg inte så jättesnyggt ut överallt. Vi fick möblera lite efter golvmisstagen och reparera där vi kunde :D .

Jahapp, så blev jag gravid och vi började leta lite större lägenhet. Lite sådär halvivrigt, för vi gillade den gamla väldigt mycket. Till slut hittade vi en vi förälskade oss i :heart: i en annan del av stan, vann budgivningen efter mycket taktik och is i magen 8) . Fast golven var ju lite konstigt slipade, och lackade lite skönt slarvigt. Men fina ändå.

När vi skrev kontrakt hos mäklaren, frågade vi paret som sålde, om det var dom som hade slipat golven själva. Näe, det var förra ägaren, xx och xx. :shock: :shock: . Samma människor som sambon köpte gamla lägenheten av.

Alltså: dom bodde i en tvåa i Majorna, fick barn och flyttade till ny större lägenhet. Vi bodde i samma tvåa i Majorna, blev gravida och flyttade till SAMMA lägenhet, i annan del av staden. Läskigt, eller hur. Så, om vi följer trenden, så flyttar jag in hos svärföräldrarna i ett generationsboende nästa gång vi flyttar. :roll: .

Jannika :!: Det där stämde ju in i minsta detalj - förutom sparare/samlare. Det är jag INTE :D . Fast jag tror att det är en motreaktion på min mamma (som jag har väldigt stark bindning till, på gott och ont :!: ), hon sparar på ALLT. Coolt att det kan stämma så bra annars! När jag är rik(are) ska jag beställa horoskop av dig. TIll både mig och min mamma. Och kanske Anton. :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Och puss till Anton från tant Jannika!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"