Tycker det är så ohyggligt svårt att söva honom, han somnar bara om man promenerar runt med honom eller ammar honom och efter insomnandet måste man fortsätta hålla honom i famnen en timme till annars vaknar han igen efter fem min i spjälsängen och är otröstlig. Vagnen funkar inte heller. Fasar inför varje natt och blir spänd och nervös när det börjar bli läggning, jag förstår inte hur man lyckas med Attityden när man är så trött så man helst vill slå sig själv medvetslös för att få vila ett tag...
Kura 7-veckors!?
-
Gäst
Har beställt boken nu!
Tycker det är så ohyggligt svårt att söva honom, han somnar bara om man promenerar runt med honom eller ammar honom och efter insomnandet måste man fortsätta hålla honom i famnen en timme till annars vaknar han igen efter fem min i spjälsängen och är otröstlig. Vagnen funkar inte heller. Fasar inför varje natt och blir spänd och nervös när det börjar bli läggning, jag förstår inte hur man lyckas med Attityden när man är så trött så man helst vill slå sig själv medvetslös för att få vila ett tag...
-
Fjällfolket
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Liten06 skrev: Vagnen funkar inte heller. Fasar inför varje natt och blir spänd och nervös när det börjar bli läggning, jag förstår inte hur man lyckas med Attityden när man är så trött
Så försök sansa dig. Styr upp det här. Du har så gott stöd och konstruktiv hjälp av JennyH, och förhoppningsvis kommer du att kunna ta till dig Barnaboken med dess inte bara handfasta råd utan också psykologiska förklaringar, så att du förstår att lille gossen är gjord av detsamma som du
Senast redigerad av annawahlgren den fre 08 dec 2006, 15:10, redigerad totalt 1 gånger.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Gäst
Det går fantastiskt!
Han vaknade tio i åtta, vi klev upp, åt massvis, bytte blöja osv. La honom igen kl tio och han somnade utan större problem och sov till kl 12 med två små uppvakningar mellan. Åt, bytte blöjan, gosade, lekte lite och las igen kl 14 och där är vi nu. Kl är 15:30 och han har sovit i ett sträck sen 14...
Han vaknade tio i åtta, vi klev upp, åt massvis, bytte blöja osv. La honom igen kl tio och han somnade utan större problem och sov till kl 12 med två små uppvakningar mellan. Åt, bytte blöjan, gosade, lekte lite och las igen kl 14 och där är vi nu. Kl är 15:30 och han har sovit i ett sträck sen 14...
-
annawahlgren
-
Gäst
-
Gäst
Anna: Ska göra mitt bästa
JennyH: Trist att du har en dålig dag
. Om det kan vara till nån hjälp så är jag jätteglad för all stöttning som jag har fått av dej, det uppskattas mycket!
Den här luren, 18:00 går mindre bra, la honom ca fem-tio över och han är INTE nöjd över att det är sovdags igen... Så sugen på att ta upp honom, men än så länge är han bara förbannad.
JennyH: Trist att du har en dålig dag
Den här luren, 18:00 går mindre bra, la honom ca fem-tio över och han är INTE nöjd över att det är sovdags igen... Så sugen på att ta upp honom, men än så länge är han bara förbannad.
-
annawahlgren
-
Gäst
-
Gäst
-
Gäst
Idag har absolut ingenting funkat, jag skiter i det här och flyttar hemifrån snart! Alternativet verkar vara att låta honom ligga och skrika dygnet runt och det gör mig galen, jag blir bara arg vilket jag absolut inte vill, är ju inte hans fel men jag orkar inte. Jag kanske inte borde ha barn öht eftersom jag uppenbarligen inte kan ta hand om honom, just nu känns det som att han skulle ha det tusen ggr bättre utan mig.
-
annawahlgren
Alternativet är att du verkligen rymmer hemifrån, och det kan man göra. Det borde jag ha gjort när jag fick mitt andra barn (se "Det psykiska välbefinnandet" i Barnaboken). Då får det sista man gör bli att se till att någon annan tar över, och det stör inte barnet det minsta. Man är inte själv som mamma Guds enda välsignelse för sitt barn, även om man tycker om att tro det, eller som du, tycker illa om att tro det. Ungen är mest intresserad av att överleva, gärna leva också. Precis som du
-
Gäst
Hej vännen!
Hur har det gått idag
Har du fortsatt med standardmodellen
Anna låter brysk, men har en poäng. Man må vara trött, men antingen får man ta sig samman eller så får man be någon om lite hjälp en stund. Och ta sig samman efter att man fått vila den där stunden.
Rymma hemifrån är ju också ett alternativ, men jag tror inte det var allvarligt menat, eller
Vad var det som inte funkade igår? Kanske kan vi hitta sätt att hantera det på om det händer igen?
Kram Jenny
Hur har det gått idag
Rymma hemifrån är ju också ett alternativ, men jag tror inte det var allvarligt menat, eller
Vad var det som inte funkade igår? Kanske kan vi hitta sätt att hantera det på om det händer igen?
Kram Jenny
-
annawahlgren
Ska modifiera: i min värld betyder "rymma hemifrån" inte att göra det för gott. Utan just att be om hjälp, ta emot den - och gå hemifrån, för kortare eller längre tid, för att så att säga leta rätt på sig själv.