Okej, här kommer schemaförslag serverade. Först vårt schema för samma ålder:
JennyH skrev:Hej,
här kommer schema för Anton, 10 veckor.
6-7.30 Första målet
7.30-9.30 Sova 2 timmar
9.30-11 Andra målet
11-13.30 Sova 2,5 timmar
13.30-15 Tredje målet
15-17 Sova 2 timmar
17-19 Fjärde målet
19-20.30 Sova 1,5 timmar
20.30-22 Femte målet (nattslurken), då får han ersättning och badar.
22-06 Sover natt
Ett mål går numera till så att han ammar ett bröst, rapar, ammar lite till ur samma bröst, rapar lite mer, ammar ibland ännu lite mer ur samma bröst. Sedan är det mys och kel, han brukar få sitta lite på min mage medans vi sjunger och har oss. När han tröttnar byter vi (oftast pappa om han är hemma) blöjan. Eventuellt myser vi lite till efter blöjan. Sedan äter han bröst två med rapar och trugningar tills han säger till att han är proppmätt. Ytterligare lite umgänge, oftast med pappa om han är hemma.

Du ville ha natt vid 20. Då kan du ex göra såhär:
20-07 Sova natt (nattmål kl 4)
7-9 Mål 1
9-10.30 Sova 1,5 tim
10.30-12.30 Mål 2
12.30-14.30 Sova 2 tim
14.30-16.30 Mål 3
16.30-18 Sova 1,5 tim
18-20 Mål 4, inkl nattslurk runt 19.30

Läs nu på de olika verktygen igen, så att du har koll hur du ska hjälpa honom till ro, och genom sömnskarvar, under hans lurar. Och läs igenom om standardmodellen igen. Så att du är säker. Du vet, attityden och din själklarhet spelar stor roll.
Det är du som ska göra jobbet här
Maten ska serveras inom 1,5 timme (är det väl, blir osäker...), och då ska han bli riktigt tokmätt. På kvällen kan mjölken vara lite blaskig, så om du vill kan du ge tidigare urpumpad mjölk på flaska då, eller ersättning (eller en mix...). När han inte äter och "bara" är vaken, ska han vara med. Sitter ni och äter, låt honom ligga på köksbordet på mage med er. Viker du tvätt, sitt på golvet med honom på mage brevid dig.
Om han är en sömnig liten kille, så kan det vara kämpigt att hålla vaken två timmar. Då får vi 1) tänka till ett anpassat schema ELLER 2) ta till knep för att hålla honom vaken. Tips kan t ex ges i den här tråden:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?p=44817
Jag vet, du får mycket att läsa nu. Men det kommer bli bra igen och ni kommer få sköna glada dagar och sovande nätter. Och jag/andra är kvar här, när du behöver!