sömnrytmspass eller tider? Vilket är vikigast?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

sömnrytmspass eller tider? Vilket är vikigast?

Inlägg av Puffis »

Om det tar 10 minuter för barnet att somna på sin 45minuterslur, ska man väcka det efter 45 minuter sömn, eller efter 45 minuter i sängen (alltså efter bara 35 minuter sömn)?

Hur gör ni?

Vi hade för övrigt vårat "bakslag" inatt... *suck* :roll:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Lua

Inlägg av Lua »

De korta lurarna, 5, 30, 45 minuter, tar man tid från det de somnar och låter dem sova sina minuter. Om det tar jättelänge att somna kortar man luren till 20 minuter så att man väcker inom marginalkvarten. Du skulle alltså ha väckt efter 45 minuters sömn. Förstår du?

De långa lurarna går efter klockan, man lägger enligt schema och tar upp enligt schema.

Det berömda bakslaget.... Se bara framåt och ha målet för ögonen. Skratta extra mycket idag, :lol: :lol: :lol: fast det kanske känns svårare än vanligt!

Kram Lua. :heart:
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Ok. tack för det.

*suck* skratta?? :lol: :roll: Just nu har jag försökt få henne att somna för eftermiddagsluren i över 25 minuter. Hon skriker och vrider och vänder. Jag har hunnit byta en bajsblöja också. Testade att buffa, eftersom jag tyckte att det var kris, men det hjälpte inte det heller... :cry: Svårt att hålla sig från att visa sina känslor. Jag ömsom tycker synd om henne och är ömsom arg... men men, det är väl bara att hålla ut...

Det hjälper ju inte när grannarna belutar sig för att BORRA med slagborr precis när hon faktiskt höll på att somna efter ca 10 minuter.

(nu verkar det lugnt därinne faktiskt...*peppar peppar*)
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"