Tack så mycket för råden! Det där med MODERN, ska jag verkligen ta till mig.
Jaha, en till natt med gnöl. Hon somnade snabbt och sov ända till 3-4 nån gång.Jag vet inte exakt, men jag tror att hon somnade om ett tag för att sedan vakna vid 5 nån gång. (det blir lite suddigt när man själv sover) Nu lät hon sig inte beröras av några ramsor. Jag gick runt i huset lite vilket verkade hjälpa i början, men SJÄLVKLART var våran hund tvungen att skälla till just som det verkade som hon skulle somna. Först ramsade jag eftersom hon verkade bli lite rädd. Sedan satte jag igång att plocka in disk från diskmaskinen eftersom jag tänke att hon brukar ju somna till sånna ljud på kvällen. Det resulterade ju givetvis i att hon började skrika varje gång det klingade till för mycket i glasen...
Då började jag gå igen ända tills min man påstod att jag väckte hela huset och att väggarna skakade

Jag frågade snällt om han verkligen trodde att folk sov...
Tillslut gick jag in, när jag kände att det här GÅR inte. Jag tillrättalade och började buffa lite, men då blev hon bara mer upprörd, så jag gjorde solfjädern. Då började hon så smått lugna ner sig. Så fort jag släppte så skrek hon som en stucken gris... så jag höll solfjädern till hon somnade (tror jag) och sedan smög jag ut. Efter det har det bara varit smågråt ett par gånger (än så länge) och jag tror att hon faktiskt sover. Men nu är det bara 30 minuter kvar till det är dags att gå upp...
Jag inser att det är något vi gör fel eftersom det har varit så här två nätter nu. Eller är det bara vargtimmen som spökar?
Skrattet till gonattet går sådär. Igår gick det ganska bra faktiskt, men annars är det svårt att få henne att skratta på "beställning". Det beror på timingen. Ibland skrattar hon åt ingenting, ibland verkar hon låtsas som det regnar när man gör magpruttar eller annat som är kul.
Ännu svårare är det på mogonen. Hon blir alltid lite ledsen elle förvirrad av att bli väckt. Det är ju inte riktigt läge för magpruttar på en nyvaken... Men oftast så fixar våran hund den saken. Tuva blir jätteglad så fort hon får syn på honom.
Schemat ser ut som följer:
natt
19-07
Frukost, påklädning, tandborstning, lite gos. Hon får gröt och fruktmos till frukost, plus att vi brukar gå n till min säng och amma lite (enda gången på dygnet vi gör det)
ca 8 Promenad med hunden
9-9.45 Fm lur
10.30 lunch
12.00 Promenad med hunden och 20 minuterslur i vagnen. (jag "vagnar" inte, utan hon får somna när vi går, när jag ser att hon somnat sätter jag mobilen på 20 minuter och när det har gått det så sätter jag henne försiktigt upp...)
14.00 mellanmål
14.30 -16.00 e.m-lur
17.00 middag
17.30 bada, leka, busa och/eller "hjälpa till" med disken t.ex. (hon sitter i sin stol och håller i något åt mig

)
18.30 Välling+ tandborstning+ skrattet till gonattet
19.00 godnatt
När hon går och lägger sig på kvällen ramsar jag en 4versers rama på vägen ut. Sedan sysslar jag med annat. Tv'n str oftast på och vi kanske pratar i telefonen eller så. Skulle det behövas så ramsar jag en gång till.
På dagen har det behövts att jag till och med går in flera gånger eftersom hon snor runt så dant. Flera gånger har hon snott in sig i sänghimmeln

så den har jag plockat bort så att hon inte når den. Det är sällan ramsan "tar" utan det är snarare så att man få vänta ut henne.
Nähä, nu är det dags att väcka lilla pluttan. Mamma är gossugen

( och dessutom e klockan snart 7)
Tack för de värmande orden!
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.