Någon som har en solskens historia att dela med sjg av?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cakan74

Någon som har en solskens historia att dela med sjg av?

Inlägg av cakan74 »

Hej,

Vi kämpar på för att få vår just nu dunderförkylda dotter att sova som en prinsessa. Kurade för ca 4 vecor sedan men nu går det lite si och så, kanske på grund av förkylningen, vi har bestämt oss för att vänta ut den och se vad som händer när hon är bättre igen.

Har du kurat och lyckats så skriv gärna och berätta, jag behöver alla solskens historier jag kan få just nu :D Det är den absoluta sporren tycker jag.
Elle

Inlägg av Elle »

Här kan du läsa om "livet efter kuren" :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Lua

Inlägg av Lua »

Här kommer en personlig solskenshistoria, just till dig Cakan :!: I vårt nya liv sover liten Allis, 9,5 månader, mellan 20 och 08 varje natt. På dagen sover hon mellan 10.30 och 12 och mellan 15 och 15.45. :sleep: Kuren och schemat gör att dagarna blir överskådliga både för henne och oss. Allis är idel solsken eftersom hennes behov av mat, sömn, social delaktighet, frisk luft med mera tillfredsställs dagligen. När kuren är genomförd kan man bli förkyld, få tänder o.s.v. utan större mankemang.

Just nu är vårt vuxna liv kaosartat! Jag är gravid i v 36, med foglossning och framfall och får egentligen inte lyfta tungt. Är därför sjukskriven på halvtid för att min man ska kunna vara hemma och hjälpa till. Till saken hör att samme man för en vecka sedan krockade med en älg :shock: och är helt sjukskriven med fruktansvärd smärta i nacken. Gissa om vi nu är extra glada över Allis rutiner!

Så, Cakan! Plocka fram attityden av självklarhet och genomför kuren i alla dess delar så väntar er ett helt nytt liv! Det låter kanske överdrivet men det är så det känns för oss!

Här i Norrbotten skiner solen från en klarblå himmel. Det är 7 grader kallt och snön gnistrar. Härligt!

Kram Lua. :heart:
tove79

Jag har en

Inlägg av tove79 »

Om ett barn som är lite större:
Gustav är nu 4 år och med undantag för att han vaknade på nätterna under en period i våras (då han var 3,5 år) så har han sovit som en prins hela sitt liv. Det finns perioder, som du beskriver, med förkylning och annat då det kan tjorva till sig, men har man väl stakat ut en bana kommer man fort upp på den igen. Det är det bästa.
Gustav sov hela nätter, från 19-07, från det att han var 3 månader. Det gör han fortfarande.
Gustav bråkar (så gott som) aldrig om att gå och lägga sig. Han tycker att det är trevligt och skönt att gå och sova.
Efter skratt och saga somnar min lilla älskling nästan bums. (Ingen långdragen nattning.) Alla dagar. Hemma som borta. Även när mamma och pappa har fest eller middag för vänner :lol: . Efter 19 har vi vuxen-tid och det är värt massor för förhållandet.

Jämförelser är oundvikliga. Det finns så många barn som sover dåligt. Många med barn i samma ålder har avundats oss.
Men eftersom man måste lägga ner lite jobb på att strukturera och planera känns det väl jobbigt. Det är värt det! "Rutinerna ger frihet" skrev någon i detta forum och det är så sant! Jag är så glad att Gustav sover så bra. Men jag är nästan gladast över att vi införde "ensamleken". Rekommenderas varmt.
Nu jobbar vi på med lilla Ivar. Man får ingenting gratis, har jag märkt, men det går framåt :D .
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"