Vega är 18 månader och förutom lite förtrots här och där en harmonisk och ganska lugn tjej.
MEN det är några saker jag funderar på och behöver lite hjälp med. Och det innefattar möte med (nya) människor
Vi är ju hemma med henne på vardagarna, och träffar av förklarliga skäl inte så många andra på dagarna. Ibland är det några barn på lekparken, det var länge sedan vi var på ÖF t ex. Farmor och farfar träffar vi varje helg. Dem känner hon väldigt väl.
När vi någon gång ibland åker iväg för att träffa vänner ( både med och utan barn) upplever jag Vega som väldigt osäker. Idag tex träffade vi ett par med en dotter på sex månader. Allt gick lugnt och stilla till. Vi drack lite kaffe, satt och pratade i soffan och delvis på golvet. Umgicks helt enkelt. Vega satt som klistrad på mig under hela besöket. Flera gånger började hon gråta
När vi träffar folk hemma ( inte så värst ofta det heller) är hon av naturliga skäl mer säker ( hon är ju på hemmaplan)
Ska tilläggas att Vega alltid varit lite reserverad för nya människor, vilket vi alltid har respekterat, men det här känns som något annat. Men VAD
Vill inte sluta träffa andra människor,
Väldigt glad för råd och tips
Linda