Hejsan!
Nu skriver mamma till Elliot med en liten uppdatering om hur det har gått. I måndags var vi då hos BVC. Innan vi gick lade jag honom att sova en kvart innan den vanliga tiden (12) för den långa luren. Det tog dock en kvart för honom att somna och sen hade jag råkat glömma min mobil inne i sovrummet ](*,) och såklart så ringde den halv ett och väckte honom! Jag lyckades inte få honom att somna om, men jag lät honom vara kvar i sängen tills vi skulle bege oss till BVC. Allt gick bra hos BVC, och sen när vi kom hem försökte jag få honom att sova lite mer, men det gick inte alls. Han låg vaken i sängen och bökade runt. Jag lät honom vara kvar till kvart över två och gav honom mellanmål sen. Den sena luren gick bra eftersom den tar han i sjalen när vi är ute på promenad, och han sov bra hela natten också. [-o< Så igår så hade han fått feber och var lite extra kinkig och den långa luren krånglade; det tog en halvtimme att få honom att somna, men när han somnade så sov han fint. Och nattningen gick bättre än någonsin! Hittills har han gnölat och klagat i ca en kvart innan han sedan tystnat och somnat. Nu tystnade han efter kanske tre minuter!

Han somnade inte utan bökade runt lite och vi gick in kanske tre gånger på tjugo minuter och lade honom till rätta och ramsade lugnt ut (till köket där vi gjorde varma mackor). Sista gången så var han helt avslappnad i kroppen och gosade ner sig och somnade på några sekunder.

Vilken lättnad det var att han inte gnölade och klagade så som han gjort de tidigare nätterna, utan istället lugnt försökte hitta en bra sovställning (?). Kanske ska vi nästa natt låta honom hållas tills han somnar på egen hand? Men jag tyckte att det såg så svårt ut för honom att somna när han hela tiden skulle vända sig ner mot fotändan så han hamnade på tvären och huvudet trycktes mot spjälorna.
I alla fall, nattsömnen påverkades inte av BVC-besöket och inte heller av febern. Vi får se hur det går med den långa luren idag. [-o<
Tack för all hjälp!
Och vi får väl se hur det blir med de där 47... 8-[
/Ninna