Började kuren i lördags kväll med min älskling och vill gärna ha råd och synpunkter på hur det går för mig...
först och främst ser schemat ut såhär:
20-08 - Natt
08-09.30 vaken
09.30-11- sova
11--12.30 vaken
12.30-14 - sova
14-16 - vaken
16-16.45- sova
16.45-18.30 vaken
18.30-18.50 sova
18.50 - 20. vaken
första natten gick ...med en massa buffning och flera 10-20 minuter långa uppvaknanden med buff...efter det har det gått bättre och bättre...men varje gång jag lägger honom gråter han....sedan igår gör jag såhär, lägger honom tillrätta, solfjädern snabbt och ramsar ut, han gråter från fem minuter till en halvtimma innan han somnar..lakanet blir helt blött av svett..men jag känner inte att han panikskriker riktigt som han gör när han är ledsen...därför gör jag ingenting ...några gånger när han skriker upp sig rejält har jag ramsat några gånger...annars låter jag han vara helt ifred...
undrar bara....är det rätt??
på dagen under hans långa pass vaknar han alltid i mitten ungefär, jag ramsar och låter han somna om själv...tar kanske 5-10 minuter...
alltid med protester....
nu till exempel la pappa honom halv 7 och klockan är tio i 7 och han gråter fortfarande...
jag vill bara veta om jag gör rätt, för tålamod har jag men vill inte gärna att han gråter så när det inte är meningen....ja ni förstår säkert...
kan tillägga att han inatt sov från 20.30 till 04.45 och därefter smög jag ut ur rummet och ramsa och lät honom vara...han vakna och somna om flera gånger tills jag väckte honom klockan prick 8...
En undring till...kan jag lägga honom i vagnen imorgon på dagen när han ska sova (hittils har han sovit i spjälsängen bara)..
tacksam för svar, råd och synpunkter!!