Börjar så smått tänka på ett schema (ja, om två veckor alltså) då lillen imorgon blir 6 v .
Jag blir lite konfundersam när det gäller NÄR "natten" skall inträffa. Här på forumet lägger vissa föräldrar sina mini-pluttar vid 19 medan andra har dem uppe till 21/22.
Vi har inte fått till det på kvällarna för vår son. Ibland tar det upp till 2h
Dag 1: Lades 18:45. Somnar på direkten. (får slurk i sömnen 22 - sover vidare)
Dag 2: Lades 18:30. Sov lugnt i en timme. Lyckas ej vagna tillbaka till sömns. Får mer mat. Sover 20:15. (får slurk i sömnen 22 - sover vidare).
Dag 3: Lades 18:45. Sover 19. (får slurk i sömnen 22 - sover vidare). ?Denna kväll fick vi i honom en liten slurk innan han knoppade in.
Dag 4: Lades 19. VÄLDIGT SVÅRSÖVD. Får mer mat (ej skrivit vilken tid). Somnar in 21 (
Dag 5: Lades 18:05 (jättetrött). Sover ej djupt 19. Får mer mat. Äter lite. Somnar djupt 19:15. (får slurk 22).
Dag 6: Lades 18:10. Sov ej djupt 18:55. Får mer mat. Sover djupt 20:15. (slurk 22).
Dag 7: Lades 18:45. Vaknar 19:25. Svårsövd. Får mer mat. Sover djupt 20:45. (slurk 22).
Vilka slutsatser kan dras? 1) det fattas honom mat 2) han vaknar inte till och blir pigg utan efter att han fått mer mat somnar han in djupt. Ser ni något mer?
Hade han blivit pigg efter påfyllningen hade jag tänkt att han kanske skall ha en minilur innan natten, men han är ju inte pigg. Sover nästan sig igenom påfyllningen.
Oftast har han sovit sista luren klart vid 17 (det skiljer sig lite ffrån dag till dag) och ibland lyckas vi hålla honom vaken till 19, men då är han aptrött. Han orkar inte äta påfyllningen då. Normalt sätt är han redo att sova efter ca 1 h 15 min (efter ett vakenpass).
När jag tittar i mina anteckningar verkar det som att det ÄR lite lite mat totalt sett över dagen. Jag får inte i honom några 200 ml som AW säger. På förpackningen står upp till 150 ml och det har jag ibland kommit upp i. Ibland bara 65 ml och det är på tok för lite. Oftast har det blivit så när en lur havererat (dvs jag har inte fixat skarvarna). 4 mål, men skall det inte vara en nattslurk också, ett 5:e mål? Plus 1-2 nattmål (vi ger ju honom ett kl 22 + MÅLET att det bara skall vara ett ytterliggare vid 03. Inte där än...).
Vad tror ni?
Jag blir inte klok på hur vi skall hantera detta. Hur kan vi rätta till det?
Det blev långt det här...
//Kristin