Men men... DAGARNA. Får ihop på sin höjd 20 min. X 2
Idag lade jag henne i spjälisen, hon somnade i min famn efter ca 10 min. vankande (tungt, hon väger ju över 12 kg nu..) och jag lyckades lägga ner henne sedan. Hon sov 1 timme ganska precis.
Hon fyller 1 år 28 sept., och hennes sömnbehov är då ca 13,5 timmar. Det får hon ju inte ihop. Knappt 12 timmar/dygn när det är som mest "illa".
Ska jag korta ner natten istället så kanske hon blir tröttare på dagen? och således får lättare att somna och sova kanske 1,5 timmar?
Schemat ser ut såhär nu.
07.30-08.00 vakna, välling i sängen. Vi äter frukost ca 08.30 och då brukar även hon äta en macka.
11.00-11.30 lunch
brukar försöka få henne att sova därefter, men lyckas typ aldrig.
...så då går vi direkt på mellisen vid 14.30-15.00
därefter brukar hon kunna sova, 20 min. ... har hänt max 1 g./v. att hon sovit 45 min. då också.
17.00-17.30 middag
19.00 bad
19.30 välling
20.00 sova. Då brukar hon va så slut att vi får ta till marginalkvarten o lägga henne 19.45.
Ska vi dra ner till EN sovperiod mitt på dagen? Vad gör jag när hon vaknar efter sina berömda 20 eller 45 min.? Ska jag "kura" i spjälisen på dagen precis som på natten, men endast med ramsa? Gjorde faktiskt helhjärtade försök ett par dar, men hon var mkt värre ledsen o upprörd då så det gick bara inte
Please, hjälp... Jag är så TRÖTT på att ALDRIG få någon tid för mig själv mitt på dagen, det känns som non-stop från morgon till kväll. Sambon jobbar heltid, bygger garage på sin "fritid", och jag har många hundar som kräver sitt också. Skäll inte på mig nu bara, är lite känslig o trött just nu