Det var pappa som la Bianca 3. kvällen på kuren. Och det gick så här:
19.35 lägger en glad tjej, solfjäder, gnöl
19.36 ut med ramsa x4 (tyst) + direkt bekräftelseramsa x3
19.37 gnöl och tyst omvartannat, verkar ha svårt att komma tillrätta
19.44 Bianca börjar låta lite småarg och sen ledsen
19.46 påminnelsermasa x4 (lyssnar), reagerar och är småirriterad kanske. gnöl, gnöl
19.49 tyst, bekräftelseramsa x2
19.51 frågar igen, gnöl, tyst 19.53 bekräftelseramsa x4 (tar emot med tystnad)
19.57 gråter till och låter ledsen, tystnar själv
19.59 tyst, bekräftelseramsa x4 Bianca har somnat
ca 2-tiden pep till (ingen åtgärd)
7.29 hör vi hur Bianca pratar lite. Stormar in och gör godmorgon. Bianca ligger i fotändan på mage och leker), glad när vi kommer in!
Det tog alltså 25 min för henne att somna. Vi kanske gav bekräftelseramsan i onödan nån gång och störde henne, men det kändes som att det behövdes. Men att hon låg nöjd i sin säng fram tills vi gick in 7.29 var ju alldeles underbart. Vi sov båda, min man och jag, hela natten förutom det korta uppvaknandet vid 2-tiden då vi hörde ett litet pip från Bianca men hon somande om själv och vi med. Härligt!
Vid första luren idag tog det 15 min för henne att somna. Men hon gjorde det utan vår hjälp dvs jag la henne tillrätta i sängen (hon var trött men glad) coh hon la huvudet själv åt höger. Solfjäder. Sen gick jag ut med ramsa x2 + bekräftelseramsa x2 och hon svarar med tystnad. Gnölar sen ännu och har tydligen lite svårt att hitta bekväm sovställning men hon somnar själv
Livet känns härligt. Nu har vi sista natten på kuren kvar och sedan förståss uppföljningsveckan och säkert ett tag till innan allt sitter riktigt bra. Undrar när och om det kommer ett bakslag när allt har gått så fint hittills, men det är vi beredda på!
Eva