Jag själv är nybörjare som är inne på min fjärde natt. Min dotter är sju månader nu. Innan dess sov jag någorlunda med förutsettningen att jag hade en "mjök"-igel vid mig som ammades hela tiden. Tack vare SHN sov hon nästan 12 timmar UTAN ammning
Min fösta fråga är "Hur länge måste man avvakta med nästa ramsa som påminnelse och om hon gråter men stegrar inte gråtandet ska jag vänta och låta henne gråta (hon verkar vara arg/trött) och vänta tills hon mattas av
Sedan har jag varit dum nog och trott att om min ramsa inte innehåller ordet natt så kan den oxå användas på dagen. Nu har jag läst i boken att barnet asocierar denna ramsa med nattningen och blir på så sätt förvirrad på dagen.
Fråga två: Om jag är inne på min fjärde dag är det försent att hitta på en dag- ramsa eller kan jag fortsätta med samma ramsa dag o natt
Min man reser mycket på tjänsteresor och denna gång följde vi med till Japan en månad. Redan från början började jag min SHN-kur, vi tog med hennes resesäng som hon har sovit i tidigare. Första två nätter gick bra. Vi kommer att vara här exakt en månad och sedan reser vi hem.
Min tredje fråga är: När vi reser hem då det är sju timmars skillnad bakåt hur gör jag för att återställa rutinerna som förhoppningsvis etableras någorlunda tills dess? Några tips? Är det bara att börja om från böjan
Fråga: Lite förrvirrad, när jag såg SHN- DVD med Anna W. tyckte jag att hon ramsade medans hon buffrade. Ska man inte göra det framöver? När ska man börja ramsa efter den första/andra natten
Slutligen Mina sovstunder på dagen funkar ganska dåligt hon är trött vid rätt tidpunkt men har svårt att komma till ro och somna. Sedan vaknor alltid innan det är dags. Några tips? Hur får jag det att fungera
Tack på förhand. Sorry för ett långt inlägg men jag behöver svar. Hoppas ngn kan svara innan det är dags för mig att ta bukt med natt fyra.[/i][/quote][/i]