nätterna blir värre, trots att ramsan funkar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Annika

nätterna blir värre, trots att ramsan funkar

Inlägg av Annika »

Det här är förvirrande.
Vår dryga 5 mnånaders sov kanon de två första nätterna av kuren - fram till vargtimmen, men ramsan funkande, så hon sov till den bestämda tiden.
Tredje natten vaknade hon (vaknade är kanske fel ord, gnällde o grät i sömnen skulle jag nog kalla det), men ramsan funkar. Men de två -tre sista nätterna börjar hon gnälla o gråta varje timme. Från klockan tre är det mellan 3-4 ggr i timmen.
Jag har valt att ha kvar nappen (kanske var dumt -men jag vill verkligen inte att hon ska suga på tummen, den går ju inte att "ta bort"). Men när hon gnäller och gråter, så har hon kvar nappen i mun, så den verkar ändå inte vara problemet.
Från 6 veckor fram till drygt 4 månader sov hon jättebra på nätterna, på rygg eller sidan, med napp som hon sedan spottade ut och sov ändå.

Tacksam för tips !
mammamy

Inlägg av mammamy »

Jag tror du måste backa mer Annika, inte ramsa när hon låter på natten om det inte är riktiga ledsna skrik. Låt henne lösa det hela mer själv, hon ska kunna få vakna, låta lite och sedan tystna för att lugnt somna om, allt detta HELT på egen hand utan inblandning. Avvakta med ramsan tills den verkligen behövs, mer förtroende för lillan! Det är inte förbjudet att vara vaken på natten, bara att vara ledsen. Som det är nu stör du henne om du ramsar, det är min gissning
Lycka till med backandet!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Annika

Inlägg av Annika »

Jag har provat att avvakta också, men då gråter hon mer och till slut mycket.
Jag vill inte vänta till gallskrik heller, dels vill jag ju inte att hon ska "skrika upp sig" och sen vill jag inte att hon väcker storasyster 3 år som ligger i rummet brevid vårt.

//annika
viola theresa

Inlägg av viola theresa »

Tand på väg? Håller på att bli förkyld? Har något hänt på dagarna som stressar?
viola theresa,har en dotter f?dd 31 januari 2004
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om hon har kvar nappen i munnen så kan hon ju inte skrika SÅ mycket - eller :shock: ?! Så då låter det som att du ska avvakta oc lyssna på Mammamy.

:idea: Du har nog en skock med vargar som utgör din oror om hurvida 3-åringen ska vakna. De vibbarna kan göra det scenario som du har nu - du förlorar din attityd helt enlelt. Om treåringen vaknar så får du ramsa "den" också. Förbered på dagen " :P Vet du - nu är det så att lillasyster ska lära sej sova på natten - BRA VA \:D/ ?!? Och DÅ förstår du - då kan det hända att du hör lilasyster och mej som skriker och pratar. Men, vet du, du kan LUGNT :sleep: sova vidare och ska det också! Så OM du vaknar så vet du vad som gäller och har du glömt det :roll: så påminner jag dej om att du ska sova - BRA va :P ?!"

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"