Det här är förvirrande.
Vår dryga 5 mnånaders sov kanon de två första nätterna av kuren - fram till vargtimmen, men ramsan funkande, så hon sov till den bestämda tiden.
Tredje natten vaknade hon (vaknade är kanske fel ord, gnällde o grät i sömnen skulle jag nog kalla det), men ramsan funkar. Men de två -tre sista nätterna börjar hon gnälla o gråta varje timme. Från klockan tre är det mellan 3-4 ggr i timmen.
Jag har valt att ha kvar nappen (kanske var dumt -men jag vill verkligen inte att hon ska suga på tummen, den går ju inte att "ta bort"). Men när hon gnäller och gråter, så har hon kvar nappen i mun, så den verkar ändå inte vara problemet.
Från 6 veckor fram till drygt 4 månader sov hon jättebra på nätterna, på rygg eller sidan, med napp som hon sedan spottade ut och sov ändå.
Tacksam för tips !
nätterna blir värre, trots att ramsan funkar
Jag tror du måste backa mer Annika, inte ramsa när hon låter på natten om det inte är riktiga ledsna skrik. Låt henne lösa det hela mer själv, hon ska kunna få vakna, låta lite och sedan tystna för att lugnt somna om, allt detta HELT på egen hand utan inblandning. Avvakta med ramsan tills den verkligen behövs, mer förtroende för lillan! Det är inte förbjudet att vara vaken på natten, bara att vara ledsen. Som det är nu stör du henne om du ramsar, det är min gissning
Lycka till med backandet!
Lycka till med backandet!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
-
viola theresa
-
Gäst