Jag kan inte redigera mina inlägg!

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Gäst

Jag kan inte redigera mina inlägg!

Inlägg av Gäst »

:D Jag som är en snabbskrivare och resultatet blir där efter :roll: kan behöva redigera mina inlägg ibland. Nu finns det ingen knapp för det i mina inlägg. Vad är tokigt? Jag är inloggad och allt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Samma här!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Då kan jag efter information från högsta ort meddela att den funktionen är och ska vara borttagen :!: Den har nämligen missbrukats - folk har tagit bort hela inlägg, censurerat sig själva i efterhand alltså och/eller inte velat stå för saker och ting, varpå svaren som följt blivit komplett obegripliga.

Ingen censur, alltså - inte självcensur heller :roll:

Man får göra som jag, skyffla på PS och PS 2 och PS 3 :lol: :lol: om man alltså behöver lägga till :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
K-ina

Inlägg av K-ina »

OJ! Det kommer nog bli några PS från mig! Eller så gäller det att fundera litet över formuleringarna!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Jag är den skyldiga till självcensuren, förlåt!
När jag skrev glömde jag att internet och forumet är öppet för alla, även såna som bara är nyfikna.

Jag läser och kommer kanske åter.

Förlåt!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Synd tycker jag - kan man kanske få en chans till [-o< ?! Det syns ju i inlägget att man redigerat och egentligen - vad gör det om 100 år O:) :lol: ?!?
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är en stor sak på detta forum att ingen censur förekommer, ingen blir portad.

En annan stor sak är att ingen betald reklam förekommer här.

De här två faktorerna skiljer Anna Wahlgrens hemsida och föräldraforum från alla andra föräldrasajter. (Själv är jag ju portad på flera stycken.)

Det som händer - och har hänt :shock: - om man plötsligt tar bort inlägg, eller hela trådar, är att "utomstående" skadeglatt konstaterar att AW minsann (också) bedriver censur. "Tycker man inte som hon, får man inte tycka någonting alls", typ.

Jag vill inte ha det så och särskilt inte som det ju faktiskt inte är sant. Jag vill att det ska vara mycket högt i tak på detta forum, och jag vill kunna säga och stå för att här INTE förekommer någon som helst censur. Då kan vi - jag - tyvärr inte tillåta självcensur heller :!:

Så man får göra som man ju ändå gör - förhoppningsvis - när det gäller samröret med små barn: tänka efter - före... :idea:

Eller, som sagt, lägga till ett PS och förklara och förtydliga sig, om och när man känner att det behövs och man vill.

Nu ska medges att jag efter samråd med Sagomamma och Alex förbehållit mig själv rätten och möjligheten att kunna redigera mina egna inlägg, vilket jag senast gjorde för en stund sedan då jag i nattens mörker kom på att jag hänvisat en forumist till något annat forum, fastän hon var på rätt. Det kunde jag alltså gå in och stryka. Men då hade hon redan rättmätigt hunnit förundra sig över min felaktiga uppmaning. Varpå jag fick skriva och be om ursäkt. Vilket ju var tvunget, om inte hennes undran skulle te sig alldeles obegriplig för andra. Så även jag måste verkligen lära mig att bättre tänka efter före :roll:

Men som sagt, privilegiet ifråga behåller jag med motiveringen att det trots allt är jag som sätter tonen för den hemsida och de forum som skapats i mitt namn. Det är jag som är ytterst ansvarig för alltsammans.

Vad man kan göra om man absolut vill ändra, ta bort, inte kan sova på nätterna för något som blev vansinnigt fel - är ju att be Sagomamma om hjälp. Hon gör då, i samråd med mig, en bedömning från fall till fall, och så har vi samarbetat många gånger under åren :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Såg att jag fått in en 8) där det skulle vara en :D i mitt förra inlägg! Om någon nu undrar varför jag tog solglasögon på mig för att säga det jag sa.....

:D Ok - då vet jag!
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Helt ok för mig, jag förstår skälen. Ingen censur!

Det finns möjlighet i sådana här forum att kunna ställa in tror jag att man kan ändra en viss begränsad tid och bara så länge ingen har svarat, då undviker man att man gör som jag gjorde :roll:, men öppnar möjligheten att ändra de klantigaste felskrivningarna och stavfelen som man missat när man postade inläggen. Ingen censur alltså, men möjlighet att rätta. Bara en idé? :?:

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

:? Fast när jag tänker efter känner jag mig lite "censurerad" när jag inte har "rätten" att gå in och ändra i ett inlägg jag själv skrivit - faktiskt. Det handlar ju om att "bygga om" en mening, lägga till en mening som förklarar lite mer eller rätta stavfel. Sällan eller aldrig handlar det om tillägg för min del i alla fall. Så att lägga in ett PS funkar ju inte då.

:idea: Kan man inte göra det möjligt att redigera sina egna inlägg men ta bort funktionen att stänga en tråd? Visste faktiskt inte ens att man kunde det... Uppkom den möjligheten i samband med "flytten" av forumet? Att redigera och ta bort ett meddelande man skrivit har väl funkat. Men inte stänga en tråd.

:idea: En annan sak jag kom att tänka på är att jag av misstag svarat öppet på en tråd när det var meningen att det skulle vara ett PM. Då har jag hastigt tagit bort det inlägget och skickt det som PM - som var tanken. Och om jag inte hade kunnat det så kunde saker och ting blivit lite tokigt. Så det är också en aspekt på det hela.

:D Ja, nu har jag berättat om mina funderingar i alla fall!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: PS: Det är ju som med barnen - vi måste få lära oss handskas med funktionerna! Man kan inte bara ryta "NEJ" och ta bort det hela... Man lär sig inget på det precis... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: PS2: Kom att tänka på ett inlägg jag skrev och en väninna till mig (som läst det) RINGDE och skrattade så hon kved! Jag hade skrivit "Jättekuk - verkligen!" i ett inlägg! Jättekul... skulle det såklart vara! :lol: :oops: :lol: Sådant vill man ju inte ska hända - eller så vill man det :wink: :lol: :lol: :lol: ?
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Jättekuk - ja, underbart :lol:

Men som sagt - vad gör det om hundra år :?: :!: :lol:

Man kan ju faktiskt läsa igenom sitt inlägg innan man skickar iväg det, eller hur?

Jag står fast.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja, jag trodde ju inget annat men man har ju alltid rät att göra sin röst hörd - även om man inte får som man vill! Nu hoppas jag på fler jättekukar...... :lol: :oops: :lol: 8) :lol: Förlåt - var tvungen.... :lol:
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"