I natt hände en episod som jag inte riktigt vet vart jag ska placera, om det är varg eller ok.
Min lillkille vaknade 4 i morse, med ett avgrundsvrål, (vargtimmen) och som vanligt var vi där och strök på kinden ramsade och tänkte gå och sova igen.
Då blev Elliot helt förtvivlad, och berättade att han var bajsnödig, och vi gick upp på pottan. Efter 15 minuters stånkande kom ett bowlingklot, och tårarna rann.
Nu undrar jag lite så här efteråt, har inte hunnit kolla i barnaboken, är på jobbet redan, hur gör man i sådana situationer, låter man honom gå upp om det är pottan som begärs, trots att han fortfarande har nattblöja, eller låter man honom vara kvar i sängen och byter där?
Låter som en nästan lite korkad fråga egentligen, men ibland får man hjärnsläpp.
För när väl bajset var ute och vi satt på ny blöja så var det inga problem att gå tillbaka till sängen och somna om.
Sen har han sovit hela natten.
För mig var det ju egentligen inget problem att han kom upp för att bajsa, men nu funderar man ju på om jag släppt in något (vargen) som kanske senare sätts i system, att bajsa mitt i natten.
Nu har ju Elliot sovit bra i flera veckor, trots resor över julen och dylikt, så det kändes lite skumt att bli väckt 4 på morgonen igen.