Alla gånger jag stigit upp för att se till henne har hon legat på tvären i sängens huvudända i ställning som ser väldigt obekväm ut. Huvudet lyckas hon på natten få inkört mot sängens hörn så att det är böjt bakåt, med ansiktet mot sängens ena långsida.Det ser väldigt obekvämt ut!
Nu undrar jag alltså: Borde jag stiga upp och flytta henne i en bättre ställning genast vid första pipet, i fall att hon på det sättet skulle somna om före hon hinner vakna ordentligt, eller ska jag lita på att hon kan flytta sig själv om hon har för obekvämt för att sova? Som det är nu har jag väntat, sen ramsat och till sist gått upp till hennes säng. Hon läggs klockan 20, och borde vakna klockan 7. Nu har vi i flere nätter alltså haft gnissel, gråt, skrik och gnäll mellan klockan 4 och 7. Kanske vi måste försöka få ramsan effektivare... Vaknar hon på kvällen eller tidigare på natten somnar hon om ganska fort efter ramsa. Vad gör ni om era små hamnar tokigt i sängen?
Trots dessa små problem på morgonnatten, är jag såååå nöjd och glad att vi började med kuren med nya rutiner och allt det andra! De härliga rosorna Alexandra har fått på sina förut ganska bleka kinder är en underbar belöning!!