Så bra att han somnade, och att du inte tog upp honom
Det är klart att det här fixar sig, ska du se
Många funderingar har du
Ja, vi "dipl. kurare" var en vecka hos Anna Wahlgren, där vi fick kura två barn, en sex-månaders (som din!) och en niomånaders+en liten på fem veckor som vi körde standardmodellen med (ja, modern också, såklart).
Nu tror jag nog du fixar din kur själv, bara du jobbar upp din attityd, annars är det meningen att vi kurare ska kunna rycka ut, för att "handgripligen" hjälpa till, eller hjälpa till så här, över nätet. Nu har vi inte alla svar, men tillsammans ska vi nog reda ut de flesta problem

Nu vet jag inte var Mjölby ligger, men jag är säker på att det finns någon kurare nära dig, omdu känner att du behöver träffa någon.
Tänk inte på tänderna! Ofta är det faktiskt så, att när små barn äntligen börjar sova sina nätter, så orkar de bli sjuka också. Så räkna med att lilleman kanske blir det framgent, men det gäller att INTE flytta honom från spjälisen, annat än om det är på väg till akuten

Allt annat kan skötas i sängen, det ska ju vara den tryggaste platsen på jorden, snart kommer Melvin också att inse det, men det MÅSTE du förmedla till honom
Att du och sambon byter, spelar ingen roll! Men OM du känner att du sviktar, eller tvärtom, se till att den som är "sakligast" av er, och kan lägga känslorna åt sidan, tar nätterna
Schemat:
Jag tycker nog du kan tidigarelägga nattningen till 19.00 och göra morgon 7.00.
Sen tycker jag att det kanske är lite länge till lunchen, tre timmar kanske vore bättre? Eller klarar han fyra timmar? Där vet du bäst
Annars ser schemat jättebra ut, äter han bra

Sina 15 nödvändiga sovtimmar får han ju också!
Jag tycker du har en jättebra strategi, bra tider, rutiner, men du FÅR INTE tycka att det är synd om honom! Det skulle ha varit synd om honom om ni inte gjort detta, han BEHÖVER sova, vackla inte nu när ni gjort grovjobbet
Nu hoppas vi på en lugn natt, fundera över schemat lite om du ska flytta sovtiden en halvtimme, kansek passar det honom bättre, så han inte blir för trött. Det ska vara KUL att läggas i sängen
Kram på er
Mia