Har en lite kille på 10 veckor som jag, inte kurat, men införde standardmodellen på för 3,5 vecka sedan. Först löst, men med spikade mattider, nattläggning, morgon och lunchlur, men nu allt fastare då jag känner mig säkrare på hans rytm. Efter första fem dagarna var kvällsläggningen enkel med ev marginalkvart och ofta behövde jag inte ens skaka vagnen innan jag gick.
Dagsschemat håller på att falla på plats:
6.30 upp, mat, lek och mys
8.00-10.00 sömn
10.00-11.30 mat, här orkar han nästan aldrig längre än till 11.15
11.30-13.00 sova under hundpromenad, vaknar oftast när vi kommer hem, får gärna sova till 13.30
14.00 mat, social delaktighet, etc.
16-18 sömn, här måste han alltid väckas, vill sova hur länge som helst
18-19.30, mat, bad 19, påfyllning med flaska och ersättning för att sova (och för mamma att slippa "brottas" om påfyllningen inför nattsömnen
22-22.30 nattmat och sedan ska han sova 8 h, men det har vi inte kommit så långt med ännu. Han har haft hungriga dagar här i veckan, men nu tar vi tag mot 8h!!
Han äter finfint vid 18 men det går sällan ner mer än 60-80 ml efter badet. Dock borde det räcka fint att sova fram till 22 på???
Nu, sedan 10 dagar ungefär, blir kvällarna allt struligare. Han somnar när han ska, runt 20, utan större trassel, men tar sig här en "icke autoriserad"
När jag tar upp honom, säg 21.15, är han JÄTTEhungrig och äter massor.
Igår somnade han efter kvällstrassel och mat 21.40 sov till 3.40 och sedan 4-6.30 på egen hand. Då han var så fint i fas körde jag idag ovanstående schema enligt punkt och prickar och hade inga problem att få honom att sova enligt "tabell" under dagen. Naturligtvis hoppades jag på att kvällen skulle falla på plats också....Men nej
Somnade 19.30, vaknade 20.30 och fram till 21.20 fick jag springa av och an och vagna, ibland dåsade han till 10 min och vaknade sedan upp igen. Nu gav jag mig inte och 21.40 är det lungt. Nu ska han ju upp 22 för mat.
Vad gör jag när något har funkat men inte fungerar längre?? Lillkillen förlorar sömn varje kväll genom att ligga vaken eller i bästa fall halvvaken i en hel timme varje kväll
Skulle bli så tacksam för lite råd och dåd här!