För ca 2 veckor sen satte vi igång med kuren som funkade mycket bra, MEN, nu efter dessa 2 veckor protesterar han mera än vanligt. :-k Jag har samma rutiner vid nattningen. Skojar och busar, lägger honom, gör solfjädern och ramsar ut. Han ligger inte stilla under solfjädern och vänder sig direkt jag går ut men jag nonchalerar det. När jag kommit ut och tystnat börjar han knarra och höja rösten. Han blir inte hysterisk men då och då ramsar jag lite irriterat. Efter ca 20 minuter sover han. Efter vad jag läst borde han väl somna fortare än så och bara lägga sig ner när jag ramsar?!
Vi har följande sovtider: Natt 22-08
Förmiddagslur 10-10.30
Middagsvila 13-15(30)
Kvällslur 19-19.30
Natten sover han utan att jag behöver lägga mig i. Han ropar till nån gång vissa nätter eller knarrar en stund men han sover vidare av sig själv. Men angående läggningen vill jag mycket gärna ha några goda råd! [-o<
Dessutom hade vi tänkt åka till sommarstugan i helgen där han aldrig förut sovit... 8-[ Tänkte köpa en resesäng till honom. Hur gör jag vid nattningen då? Låtsas som om inget har hänt och att allt är som vanligt? :-k
Kram på er erfarna mammor