till alla som misströstar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
fjällström
Kontakt:

till alla som misströstar

Inlägg av fjällström »

Har läst på detta forum om många mammor som känner sig ledsna och förtvivlade för att de små älsklingarna är så förtvivlat arga och ledsna vid läggning. Jag hör också till dem som många gånger varit nära att ge upp för att man inte orkar höra gråten och frustrationen hos den lilla som så väl behöver sin sömn, men som inte verkar inse det själv :?
Nu har vi haft två, nästan tre "hemska" kvällar när lillan gråtit redan när pyjamasen kommit fram :oops: Det sliter i mammahjärtat :(
Har fått många råd och tips om nattningen och så ikväll så gick det så underbart bra - inte en enda tår föll :) Vi har haft svårt att få till "skrattet till go´natten" eftersom lillan genomskådat oss.. Våra försök till skratt ledde istället till en ihärdig gråt :( Så istället för att locka fram skrattet har vi bara myst i soffan med vällingflaskan. Sen har vi småpratat och myst på väg till hennes rum. Där har vi nattat nallarna och sen lillan. Nu ikväll hade hon fullt upp med att peka ut var nallarna fanns (vilka mamma spritt ut just för att lillan skulle koncentrera sig på annat än sängen och gråten :!: ) Nu ska vi sakta men säkert fokusera på skrattet :!: :)
Kämpa vidare alla ledsna mammor :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Vilken underbar läsning :D :heart: Jag blir så lycklig för både Sara och er föräldrar :D Visst är det underbart när man hittar de där nycklarna till hur AW-filosofin kan tillämpas i det egna livet :!: :D
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

Så glad jag blir för er skull - inte minst för lilla Sara. :lol:
Vi gjorde likadant när Nova plöstligt började gråta vid läggningarna igen - vi hade ju problem med en lång tid innan det äntligen fungerade.
Vi kämpade också med skrattet och hur vi än gjorde ville hon INTE skratta så vi gjorde också mysstund samt la en kvart innan "sovdags".
Det fungerade utmärkt tills för ett par veckor sedan då det hela har börjat om. Nu skrattar hon visserligen till sängen men börjar gråta när jag går ut :cry:
Verkar vara typisk 8-mån ångest så jag håller fast vid skratt och glad ramsning.
Hoppas min Attityd ska skrämma bort även dessa vargar, men jag ska villigt erkänna att det verkligen känns hopplöst vissa dagar. Jag kämpar dock med alla medel för att inte lillan ska känna samma sak.
Lycka till och stor kram :lol:
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
fjällström
Kontakt:

Inlägg av fjällström »

Fel av mig :oops: Det skulle ju stå att vi haft jätteledsna kvällar i två, nästan tre VECKOR :!: Och det är så underbart när man ser att lilla älsklingen njuter och vill sova :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Mamasnest

Inlägg av Mamasnest »

Vad skönt att det går bättre nu. :D

Vi jobbar också på skrattet och jag har nu lagt in en mysstund i min säng innan hennes nattning. Ibland fungerar det och ibland inte, men jag tror att det där sista skrattet är oerhört viktigt.

Lycka till alla kämpande föräldrar. :)
Mamma på heltid
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"