Hade hoppats att vi snart skulle kunna minska antalet lurar men istället har Lillan blivit ÄNNU tröttare och orkar vara vaken mindre än vanligt.
Är detta ett vanligt problem
När jag läser andra trådar kring barn i samma ålder verkar de kunna vara vakna 3-3,5 timmar i stöten - vilket är en omöjlighet för min lilla prinsessa.
Hennes schema för 2 veckor sedan var följande:
7 - vaknar
9-9:45 sover
12-13:30 sover
16:16:20 sover
19- natt
Trodde hon var mogen för 20 min på morgonen och provade under 1 vecka men det fungerade inte alls.
Dessutom har vi haft problem med ledsamma läggningar så jag fick rådet av Anna att lägga en kvart tidigare och det fungerar hur bra som helst - somnar lätt efter knappt något gnöl.
Men nu sover hon alltså mer än vanligt och är uppe kortare tid
Nu har hon följande tider
7 - vaknar
8:45 -9:30 sover
11:45-13:30 sover
15:45-16:15 (somnar vid 15:50 cirka)
18:45 natt
Hon är ständigt glad på dagarna , visserligen lite tendens till 8-mån ångest med en del plötsliga gråtattacker utan anledning som dock går över lika fort som de kommer.
Är det några fler små barn som sover lika ofta som Nova?
Tror inte det är någon idè att lägga två längre pass för hon har alltid haft svårt att sova långpass under dagen.
Tacksam för råd
Ska tilläga att hon de senaste veckorna varit kraftigt förkyld och hostar mycket under både natt samt dagspass vilket gjort henne tröttare men nu verkar hon må lite bättre även om hon fortfarande hostar mycket på natten.