Jag fortsätter med mina inför kuren-frågor och ställer om en som hamnade längst ner i en lång tråd:

Frida har just lärt sig hålla upp huvudet och gör det gärna. Häromdagen när jag var ute på promenad (hennes första på mage!

) blev jag förskräckt när hon vaknade och reste huvudet. Insidan på suffletten var väääldigt intressant

och den lilla knoppen svajade oroande vid varje liten knyck med vagnen.
Hur blir det vid vagning, då? Det där lilla huvudet som vinglar och far … det oroliga mammahjärtat (

) tycker det ser farligt och ontigt ut!

När Frida vaknar på natten dröjer det väldigt länge innan hon börjar låta – det första skriket föregås av säkert 5 minuters kravlande och frustande. Sådana aktiviteter leder
ofelbart till att hon vaknar till och hojtar (och som sagt sker det bara på natten).
Nu när vi ska vagna henne, ska vi vänta tills hon börjar låta vokalt eller ska vi "klippa" uppvaknandet när kravlandet börjar eskalera och tydligt inte bara är lite allmäna sömnrörelser? Det är väldigt högljutt – vi vaknar i princip aldrig av att hon skriker eller gnäller, utan det är bökandet som väcker oss – så det är ingen tvekan om vad som är vad.
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn

)