Hej Myra och Johanna!
Lilla Nova är också 8 mån (denna vecka) och sover också tre pass per dag
Morgonpass 9:00 - 45 min - Provade ett tag med 20 min men hon var trött när hon vaknade så efter en vecka återgick jag till 45 min.
Hon vaknar alltid på pricken 45 min!
Lunchen kl 12:00 är på 1,5 timmar och vissa dagar sover hon hela utan problem men oftast vaknar hon efter 45 min och ibland behövs en ramsa och det kan ta upp till 10-15 min innan hon somnar om igen.
Hon sover då i spjälisen (övriga pass i vagn)
På seneftermiddagen sover hon 20 min vid 16.
Vårt problem har varit främst insomningen som oftast innebär en del protester och ibland ledsamheter. Fick tips av Anna att lägga henne 15 min tidigare på passen och oj vilken FÖRBÄTTRING

Nova ska vakna 7 på morgonen (12 tim) men brukar vakna när pappa går upp vid 6 (hon har eget rum men tydligen mycket STORA öronen vid denna tid

) Oftast pratar hon bara men ibland blir hon ledsen och då ramsar jag - inte innan för då blir hon jättearg!
Att vakna tidigare än hon ska började hon med i samband med övergången till sommartid oc det verkar hålla i sig. Ibland sover hon dock hela tiden och får väckas straxt efter sju - detta händer främst på helgerna när det är tyst i huset.
Vet inte om jag hjälpte dig något men hoppas du får lite nya infallsvinklar.
Kram Nova och Alexandra