Kan man lägga korta luren på fm? (10-månade

Skriv svar
Lovis
Inlägg: 424
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 12:16
Ort: Borås

Kan man lägga korta luren på fm? (10-månade

Inlägg av Lovis »

Hej! :D

Försöker få till Ingrids dagslurar eftersom det har blivit oordning på dom efter ett antal uppvak i vagn utomhus..
:shock: Det går ju inte att SOVA när det finns så mycket kul att titta på....
Hon sover alltså max en halvtimma om hon sover ute i vagnen. Då pratar vi förmiddagsluren. Sover hon inomhus så sover hon 1½ timma.
Eftersom det är sommar och utomhusaktiviteter som hägrar så lär det ju bli en del förmiddagar utomhus nu.
Jag funderar därför på att ha 45 minutersluren på förmiddagen och 1½ timmesluren (inomhus) på eftermiddagen. Då säkrar jag i alla fall långluren...
Är det rätt tänkt tro?
Då skulle det se ut så här:
18.30 - 6.30 Natt
9.30 - 10.15 Förmiddaglur
13.30 - 15 Eftermiddagslur

De flesta verkar ha sin långlur på förmiddagen så jag vet inte om jag är fel ute? Tacksam för kommentarer!! :D

Kram!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Lovis
Inlägg: 424
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 12:16
Ort: Borås

Inlägg av Lovis »

Hmmm...funderar..
När det sen börjar dra sig mot en lur per dag så är hon redan van vid långluren på eftermiddagen och då behöver jag kanske bara tidigarelägga den lite...
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Majamamma
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 03 feb 2006, 16:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Jag tror att Anna själv rekommenderar långvilan på eftermiddagen. Om du söker på schema så får du upp en massa bra om detta. Jag hade själv bryderier när det var dags att ändra om i antalet sovpass under dagen. Maja kan inte heller sova länge i vagnen, men vi har lagt långvilan på förmiddagen just därför, för att vi oftast är ute under eftermiddagen. Men som sagt, det går lika bra med långvila på eftermiddagen/mitt på dagen!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj! :D

Jag har alltid haft långluren på em, det har funkat på alla 3 (och några till) och de är minst sagt olika personligheter...
Så visst går det bra! :lol:

/Fjällmor
ramlösa
Inlägg: 139
Blev medlem: tis 29 nov 2005, 21:33
Ort: Härryda

Inlägg av ramlösa »

Joel sover sin långlur på em och har alltid gjort så. Har precis som du "problem" att få honom att sova gott i vagnen, det finns ju såå mycket kul att titta på. Löste det igår genom att hänga för vagnen med hjälp av en filt över sufletten och gissar att det är så vi får göra hädanefter om han ska sova ute.
Joel sover numera 1 tim på fm: 9.30-10.30 och långluren mellan 13-15. Han sover sedan ibland mellan 17-17.30 en kortlur. Men den sista luren verkar vara på väg bort, eller så kommer den tillbaka nu när fm-luren kortats en halvtimma.
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
Lovis
Inlägg: 424
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 12:16
Ort: Borås

Inlägg av Lovis »

Så bra! Då kör jag på detta! :D
Har faktiskt redan tjuvstartat och det verkar fungera utmärkt.
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"