Hej Tvillingmamma
Jag har tänkt mycket på dig efter det du skrev i tråden om sonens övingar på skötbordet och era funderingar på huruvida man kan fostra sonen att vara still eller inte.
Jag tror att du kände dig lite "tillplattad" av AW:s svar. AW står alltid på barnens sida

och vi föräldrar får räkna med lite tuffa ord då hon tycker att vi agerar knasigt
Hoppas att ni tar till er kritiken på rätt sätt och meddelar oss hur det går

Jag tänkte lite på detta med kommunikation du och din man emellan. Hos oss var vi väldigt oeniga i början gällande Barnaboken samt att lägga dottern på mage med larm.
Jag fick strida en hel del men numera är maken otroligt tacksam över att jag stod på mig.
Om din man är som min så kanske det inte är så lätt att få honom att läsa på mer

Några tips:

sätt post-its vid utvalda stycken i Barnaboken

lägg boken på toaletten ifall maken brukar gilla att läsa där...

skriv ut sidor/trådar från forumet och gör ett eget litet "kurshäfte" till maken
Min man har några kompisar som är blivande pappor. Varken han eller jag brukar "pracka på" andra våra tankar om barn MEN maken brukar säga såhär: "mitt bästa råd är att skaffa Barnaboken och läsa den INNAN barnet kommer, sen gör ni som ni vill själva men LÄS den åtminstone " (lite skillnad mot hans motstånd innan...)
Sen har jag en snäll liten vädjan också: kan inte äldsta dottern få benämnas med något trevligare än "dåligtsamvetebarn" i din presentation

Även om du HAR dåligt samvete för henne är det inte någon konstruktiv benämning varken för henne eller för er. Det går aldrig att backa TIDEN men man kan backa bandet genom att göra annorlunda idag och imorgon

Varma hälsningar från Nancy