Min nu 6,5 månader gamla son sov så gott hela natten vid 4 månader efter bara 3 dagars kurande. Tror det "höll i sig" ungefär 1 månad. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick till när vi halkade ur men att det var jag som började slöa till är det väl ingen tvekan om
Plötsligt var det som om han blev arg av både ramsa och buffande. Om han grät innan så blev han skvatt vansinnig om jag försökte göra något åt det. Och rätt som det är så är vi uppe och äter på nätterna igen. Det verkade visserligen som om han hade en period runt 5 månader då han var extremt hungrig även på dagarna. Vilket sen också visade sig på viktkurvan, + 800g på en månad. Men ändå, vi borde ha hållt i det hela bättre.
Just nu känns det som om det är "bråk" varenda gång det ska sovas. Det går aldrig, oavsett om han nästan redan sover, att bara lugnt lägga ner honom. Det ska protesteras in i det sista. Dessutom betydligt krångligare nu när han klarar att vända sig i sängen. Den där lilla rumpan ligger ju inte stilla direkt
Jobbigt är också att han sedan några veckor tillbaks börjat vakna efter ganska exakt 30 minuter och är otröstlig. Riktigt förtvivlad. Jag har verkligen försökt att söva om och trösta i sängen men det funkar bara inte. Han är alldeles svullen och bara hulkar till slut. Så jag har tagit upp honom en stund och suttit med honom 15-20 min och sen somnar han om och sover vidare.
Enda gången det går att lägga honom utan knot är på natten när han fått mat. Då bara dyker han ner i sängen och borrar in sig i örngottet och somnar om. Så där som jag vill att det ska vara alltid.
Ja, så är nuläget. Men nu känner jag mig redo att ta nya tag igen. Frågan är ju bara hur börjar vi om. Det var ju skillnad första gången då allt var nytt. Nu reagerar han ju på själva verktygen. Hur tar vi oss förbi det? Och några tips på hans plötsliga uppvaknaden? Och hur tusan buffar man en unge som inte alls har några planer på att låta sig buffas? Just nu är det bara en viljornas kamp och jag vill inte "vinna" över honom. Jag vill att han ska tycka om att sova.
Slutligen-kan jag få något förslag på "dagramsa". Vi har använt samma men nu rackarns ska vi göra det här ordentligt!!!