God Morgon!
Här har vi varit uppe för tidigt idag med, "same precedure as every morning" om man säger... Tyvärr vaknar storebror sedan ett tag tillbaka på tok för tidigt och går inte att övertyga om att han ska sova vidare tills vi kommer in och säger godmorgon... Fram tills nyligen har han bara vaknat enstaka ggr mitt i natten pga mardröm, i övrigt sovit som en stock från kväll tills vi gjort godmorgon. Inga problem heller i första månaderna efter lillebrors ankomst. Om han vaknat för tidigt har han legat kvar och sjungit/pratat/filosoferat tyst och kanske t.o.m somnat om, men aldrig tjoat eller klättrat ur.
Han blev aldrig kurad efter punkt och pricka men har sovit exemplariskt bra sedan han för drygt 1,5 år sedan (när han var 1,5 år alltså) fick eget rum, mörkläggn.rullgardin, fast mat- o sovschema, skrattet till godnattet, samt mamma med attityd
Vi körde mao aldrig ramsning osv eftersom allt vände mha alla andra verktyg som jag införde i väntan på att jag skulle känna mig redo för SHNkuren enligt alla konstens regler inkl ramsa. Alltså funkar det inte riktigt att dra igång ramsa kl 06 när han tycker han ska gå upp liksom lillebror

Vet inte hur vi ska lösa det riktigt, för att lägga honom för natten kl 18 går inte heller. Så kanske jag ska sluta vara rädd att han blir väckt när lillebror sätter igång morgonstrulet runt 5-tiden - storebror vaknar ju ändå

Jobbigt att inte få rätt på det då han behöver sin sömn så här mitt uppe i trots och allt!
Jaha, nu kom jag utanför ämnet igen - jag har också tänkt på det här med kackelvarning... å andra sidan har jag själv hittat trådar som slutat mitt i och som jag saknat en fortsättning på, så jag fortsätter och låtsas som ingenting

Kör du burkar eller färska päron, egenkokt morot osv? Ska du ge gröt OCH andra smakisar samtidigt? Vid olika mål eller? Amma först och smakis sedan - minskar det risken för att de tröttnar på bröstet i förtid tro?