Jag är en mamma som har ryggproblem, som ofta yttrar sig i migrän, vilket kan göra mig sängliggande allt från 30 min till en hel dag. Pojkens far har också varit hemma så vi har varit två som kunnat dela på lekande och hushållsuppgifterna i hemmet nu under julen. \:D/
I två dagar nu har jag haft migrän, och iom att jag är gravid så får jag just nu inte äta av min medicin, vilket i sin tur leder till sängligggande.
Nu till problemet, min son kan inte acceptera att mamma är sjuk så att säga.
Både igår och idag har han gått till attack mot mig när jag legat nedbäddad, han har hoppat på mig, sparkat mig och t.om slagit mig med en leksaksbil, både jag och hans far står handfallna, vad får honom att bli så arg ? Ingen går säker, varken jag, min man eller våra hundar.
:-s :-s Är det ett sätt att påvisa frustration för att inte få total uppmärksamhet eller är det avsaknaden av dagmamman och alla kompisar som kan stimulera bättre i lek som gör att han avreagerar sig på detta sätt?
Vi har tagit ifrån honom leksakerna som han kastat och slagit oss med, sagt att de får han inte tillbaka förräns han sagt förlåt, och då då får man genast en jättekram och puss och ett urgulligt maaaamma, eller paaaappa, beroende på vem det handlar om. Nu känns det som om detta blivit manipulativt, både från vår och hans sida, han slåss, säger förlåt som vi bett om och gör om samma sak igen.
Har barnaboken, men kan inte riktigt hitta vart jag borde läsa om denna typ av problem.
Snälla hjälp, för jag vet inte hur vi ska hantera detta. Vill inte bli en monstermorsa som låter sonen härja vilt, eller en superhitler som domderar och läxar upp sitt barn. [-X [-X
Jag tycker att som tvååring borde han förstå att man inte får slå eller kasta saker vare sig på människor eller djur.