Vi har iallafall kommit så långt att hon relativt ofta sover hela passen eller kan "sövas om" genom en pangramsa på dagen - på natten sover hon lugnt.
Det är läggningen som är problemet och jag blir såå frustrerad på att jag inte lyckas få henne trygg
På dagarna vagnar jag och hon blir tyst och lugn efter ett par drag - då går jag med ramsan och hon börjar om. Så gör vi i cirka 3 omgångar och en tidsperiod på 5-15 min.
På natten går jag med ramsa utan att buffa. Sedan går jag bara in vid kris - ramsar vid läge och "nattningen " tar 10-30min bestående av tystnad varvat med frågor och "krisskrik".
(Ni som läst hela tråden vet att jag kämpade med att "avvakta" och göra ljud men inte klarade av det utan återgick till vagnandet...)
Begär jag för mycket? Känner att jag inte blir nöjd med min insats om hon inte somnar inom 5 min - vilket inte sker så ofta.
Jag har verkligen övat på min ramsa och tycker att den låter övertygande och är noga med anpassningen vid olika lägen (sparsamt också..) dock tar den fortfarande inte. Enda gången den fungerar är om hon vaknar upp under ett sovpass.Jag VILL verkligen att den ska ta.
Blir hon förvirrad av mina olika metoder? Vagna, ramsa, buffa eller bara gå...
Jag tycker att jag gör efter konstens alla regler men lyckas inte iallafall.
Ibland undrar jag om det verkligen GÅR att få henne att somna tyst - vet ju att det fungerar eftersom hon alltid somnar tyst på promenad. Dock vill jag inte gå varje sovpass utan tycker att hon ska vara lugn med stilla vagn också.
Känner att jag blir mer och mer frustrerad - är noga med att dölja det för lillan men hon känner det väl iallafall.
Tack för "vagningen" - den fungerar utmärkt men är orolig för att den effekten ska avta med tiden...Finns det de föräldrar som använder vagningen hela tiden istället för ramsa